התחרות בשוק הרכב הסיני והגלובלי מחריפה, והתוצאות פוסחות גם על היצרניות הגדולות. בתחילת השבוע הציגה חברת BYD הסינית, יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, את הדוח שלה לרבעון השני של 2025, ובמרכזו ירידה של 30% ברווח בהשוואה לרבעון הקודם. בתגובה צנחה מנייתה בכ-8% בתחילת המסחר, אם כי התאוששה מעט לאחר מכן.
● רכב חדש, הרבה יותר מס: נתונים חדשים מגלים פער עצום בין ישראל לאירופה
● הנתונים שמגלים: זה הרכב המשומש המבוקש בישראל
זוהי הירידה הרבעונית הראשונה של הקבוצה מאז הרבעון הראשון של 2022. הרווח הגולמי של החברה עמד על 16.27%, ירידה של 1.15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וירידה של 3.8% לעומת הרבעון הראשון השנה.
עם זאת, ההכנסות ברבעון השני צמחו בכ-14% לעומת השנה שעברה. החברה מכרה ברבעון השני כ-1.145 מיליון כלי רכב עם הנעה חשמלית והנעת פלאג-אין, עלייה של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ושל 14.4% לעומת הרבעון הראשון.
אולם אנליסטים מציינים כי מלחמת המחירים מאלצת את כל היצרנים בסין לחתוך מחירים ולהשקיע משמעותית בשדרוג והאצה של מחזור הדגמים שלהם כדי להישאר בתחרות. חברת BYD הציגה בחודש שעבר בסין גרסאות מוזלות של דגמי מפתח שלה בעקבות מהלכים דומים של המתחרים. אפילו טסלה חתכה אמש (א') בסין כ-1,200 דולר מהמחיר של גרסת הטווח הארוך החדשה של טסלה 3, שהושקה בסין רק בחודש שעבר. בסין צופים כי אם המצב יימשך, הממשלה תנקוט צעדים לבלימת תופעת ההוזלות הלא מבוקרות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.