רבעון שני ברציפות: מאנדיי מפרסמת דוחות, והמניה נופלת בכמעט 20% במסחר המוקדם

מאנדיי אומנם עקפה את ציפיות האנליסטים הן בשורת ההכנסות והן ברווח, אך תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי מעט פושרת ומפילה את המניה • בחברה אומרים: "רואים ביקוש גובר מלקוחות גדולים יותר שמשתמשים במספר מוצרים במקביל כדי לייעל את תהליכי העבודה החשובים ביותר"

ערן זינמן ורועי מן, מייסדים ומנכ''לים משותפים של מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס
ערן זינמן ורועי מן, מייסדים ומנכ''לים משותפים של מאנדיי.קום / צילום: נתנאל טוביאס

בדומה לרבעון הקודם, מניית מאנדיי מגיבה בחדות ובאופן שלילי לדוחות הרבעון השלישי. המניה נופלת בשיעור דו-ספרתי בטרום מסחר בנאסד"ק. המניה נוטה לתנודות חדות לאחר פרסום דוחות, וכך בשניים מתוך שלושת הרבעונים הקודמים היא רשמה שינוי דו-ספרתי: בתחילת השנה היא זינקה ב-26% לאחר פרסום דוחות 2024, וברבעון הקודם נפלה ב-30% אחרי הפרסום. לעומת זאת, דוחות הרבעון הראשון עברו ללא דרמה במחיר המניה.

הישראלית שנחתכה בחצי לשפל כל הזמנים, וזו שהוסיפה 1.5 מיליארד דולר לשווייה
אחרי הכניסה למדד ת"א 35: נקסט ויז'ן מדווחת על זינוק של 56% ברווח

מאנדיי פיתחה מערכת הפעלה לעבודה, כלומר פלטפורמה שמסייעת בניהול משימות בתוך ארגונים. החברה דיווחה על הכנסות של כ-317 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים ל-312 מיליון דולר, ועקפה את התחזיות גם בשורת הרווח עם רווח נקי Non-GAAP של 1.16 דולר למניה. עם זאת, תחזית ההכנסות לרבעון הרביעי מעט פושרת והחברה צופה הכנסות של 328-330 מיליון דולר, צמיחה של 22%-23%, בעוד שבשוק ציפו לכ-334 מיליון דולר. בכך תסתיים השנה עם הכנסות של 1.226-1.228 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של 26%. מאנדיי מצפה לרווחיות תפעולית Non-GAAP של 11%-12% ברבעון הרביעי, עם רווח תפעולי של 36-38 מיליון דולר, ובשנה כולה הרווח התפעולי יסתכם ב-167-169 מיליון דולר, רווחיות של 14% (לעומת תחזית קודמת ל-13%). התזרים החופשי יסתכם בשנה זו ב-330-334 מיליון דולר.

"רואים ביקוש גובר מצד הלקוחות"

"תוצאות הרבעון הזה משקפות את רמת הביצועים הגבוהה שלנו ואת היישום המוצלח של האסטרטגיה שלנו להמשיך ולהתרחב ללקוחות וארגונים גדולים יותר (upmarket motion) בשילוב עם הגדלת היצע המוצרים שלנו", אמרו המייסדים והמנכ"לים המשותפים של מאנדיי, רועי מן וערן זינמן. "אנחנו רואים ביקוש גובר מצד לקוחות גדולים יותר שמשתמשים במספר מוצרים במקביל כדי לייעל את תהליכי העבודה החשובים ביותר שלהם. היכולת שלנו לשלב חדשנות עם צמיחה מתמשכת מסייעת לנו להבטיח המשך הצלחה לטווח ארוך".

"ברבעון הנוכחי השגנו את הרווח התפעולי Non-GAAP הגבוה ביותר אי-פעם, מה שמדגיש את המיקוד שלנו בצמיחה יעילה ורווחית", אמר אלירן גלזר, סמנכ"ל הכספים של מאנדיי. "אנחנו ממשיכים להגדיל את הפעילות שלנו באופן אחראי, באמצעות איזון בין השקעה בחדשנות והרחבת אסטרטגיית ה- go-to-market שלנו לבין משמעת תפעולית חזקה. גישה זו מאפשרת לנו לשמור על הרווחיות שלנו במקביל לצמיחה יציבה וארוכת טווח".

נזכיר, שהנפילה הגדולה ברבעון הקודם הגיעה על רקע התגברות החששות בשוק מפגיעה במאנדיי בשל התפתחות הבינה המלאכותית. ספציפית, החשש נגע לפיצ'ר של גוגל, AI Overview, שמספק סיכום AI שמבוסס על לינקים שנמצאו בחיפוש הרלוונטי ומייתר במקרים רבים את הצורך להיכנס ללינקים עצמם - מה שפוגע בטראפיק שלהם. החשש היה שמכיוון שעסקים קטנים ובינוניים מגיעים למאנדיי דרך גוגל, יש פגיעה. במאנדיי הדגישו אז שמדובר בהשפעה קטנה יחסית וכי היא ממשיכה לצבור תאוצה בחלק העליון של השוק (בארגונים גדולים יותר) - כפי שגם כעת מדגישים צמד המנכ"לים.

לפני פרסום הדוחות, מאנדיי נסחרה בשווי של 9.8 מיליארד דולר, וזאת אחרי ירידה של 19.5% מתחילת השנה במחיר המניה, ביצועי חסר משמעותיים ביחס לשוק ולחברות תוכנה אחרות.