סופר-פארם השקיעה 2 מיליון שקל בבניית משפיענית AI

מאיה לור היא משפיענית AI שרשת סופר‏-פארם יצרה לפני חודש ובנתה לה חשבון אינסטגרם הכולל כ-9,500 עוקבים • "האפיון הזה נבחר כי בעולם הדור הצעיר עוקב אחרי משפיעניות וירטואליות, הוא פתוח ל-AI ומכיר את זה", אומרים ברשת

מאיה לור, משפיענית ה-AI של סופר-פארם / צילום: צילום מסך מאינסטגרם
מאיה לור, משפיענית ה-AI של סופר-פארם / צילום: צילום מסך מאינסטגרם

מאיה לור חושפת מה יש לה בתיק - הדברים שמרגיעים אותה ושבלעדיהם היא לא יוצאת מהבית. היא מודה בהיותה מאחרת כרונית, וסבורה כי טאצ'-אפ חשוב יותר מאשר להגיע בזמן. כמו כל יוצרות התוכן, היא מתופפת בציפורניה המשוחות בלק ורוד על קופסת מוצרי טיפוח חדשה שהיא ממליצה עליה.

לראשונה בעולם: ניו יורק מחייבת קמעונאים לדווח מתי AI קובעת מחירים
הרבה מעבר לקוד קופון: כך צמח ענף המשפיענים בישראל ל-5 מיליארד שקל בשנה

אלא שבניגוד ליוצרות התוכן אחרות, מאיה לור לא באמת קיימת. היא משפיענית AI שרשת סופר-פארם יצרה לפני חודש בהשקעה של 2 מיליון שקל, ובנתה לה חשבון אינסטגרם שכולל כ-9,500 עוקבים.

בעולם כבר קיימות כמה משפיעות כאלה - למשל לילה קדרה של פומה ומיקלה שלא שייכת לאף מותג אבל חתומה על שלל שיתופי-פעולה, בהם עם דיור ופראדה. אבל בישראל, לור היא הראשונה.

"המהלך נולד אחרי שעות על גבי שעות של ישיבות, הגדרות ואפיונים עם צוות קריאייטיב", משתפת רונה ליכטן-אוחיון, מנהלת התקשורת השיווקית של סופר-פארם. "בנינו אותה כדמות צעירה מדור ה-Z עם חיים מלאי סטייל, אחת שחיה את כל מה שקורה ויודעת מה הדבר החדש הבא.

"האפיון הזה נבחר כי בעולם הדור הצעיר עוקב אחרי משפיעניות וירטואליות, הוא פתוח ל-AI ומכיר את זה. זה מהלך שהוא סנונית, ואם יצליח, ניצור עוד משפיעניות לעוד קהלים - אימהות, נשים בוגרות יותר, גברים".

רונה ליכטן-אוחיון / צילום: אופק מאליק
 רונה ליכטן-אוחיון / צילום: אופק מאליק

בשלב זה, כל הקידום של לור הוא אורגני, ולכן החשבון שלה פרטי, וכל מי שרוצה לראות את התוכן שלה, צריך לעקוב אחריה. "זה כדי להעלות לה את מספר העוקבים", מסבירה ליכטן. "אם היא תהיה פתוחה, יצפו בתוכן ולא יעקבו. אבל אנחנו מאשרים את כולם, ובהמשך זה יהיה חשבון פתוח".

"כמו ספר שנכתב אין-האוס"

הרעיון הוא לתת ללור "לסקר" אירועים בארץ ובחו"ל ולבנות לה עולם שלם. "זה כמו ספר שנכתב אין-האוס לפי הגאנט השיווקי שלנו. כרגע אנחנו בונים אותה כדמות הכי חיובית, אבל היא גם תעורר שערוריות, ויהיה אקס מיתולוגי".

ומה באשר לתגובות? "הרבה אנשים אמרו לנו שזה מהמם וחדשני, אבל היו גם הערות כמו 'למה לעקוב אחרי מישהי לא אמיתית'. היא תהיה לצד נבחרת המשפיענים שלנו, לא במקום".

לפי ליכטן-אוחיון, בשלב ראשון לור תשרת רק את סופר-פארם, ומאוחר יותר יפתחו אותה גם לשיתופי-פעולה. "עד כה לא נתקלנו בחברה שלא רוצה שיתוף-פעולה עם משפיענית AI", היא מספרת.

מה ייחשב בעינייך כהצלחה?
"לסופר-פארם יש 500 אלף עוקבים, אם אגיע איתה ל-50 אלף בשנה, אהיה מרוצה. גם נייצר לה מוניטיזציה. מישהו שבכלל לא עובד עם סופר-פארם כבר פנה אלינו בבקשה שנכניס אותה כמשפיענית אצלו, וגם כמה ספקים שלנו שיש להם השקה בדצמבר ביקשו אותה".