אפי: הפסד של 2 מ' ד' ברבעון הרביעי בעקבות רכישת חברה חדשה

את החלק העיקרי בדו"חותיה, הנפילה הדראסטית במכירות, כבר פרסמה חברת אפי לפני חודש. הדו"ח הכספי שהוציאה החברה בסוף השבוע לא ממש הפתיע, אם כי הוא עשוי ללמד על כיוונים חדשים שאותם נוקטת החברה כדי להרחיב את סל המוצרים כדי להיות פחות פגיעה בעתיד. אפי דיווחה על רכישת חברה בשם פייפליין אסושיאייטס, חברת תוכנה בעלת התמחות בתחום של העברת קבצים מסוג HTML, המשמשים לכתיבת דפים באינטרנט, להדפסה במדפסות של החברות אדובי והיולט פקארד.

בעקבות הרכישה רשמה אפי הוצאות מיזוג בסך 9.4 מיליון דולר, מה שהעביר אותה ברבעון הרביעי להפסד תפעולי של 5.6 מיליון דולר והפסד נקי בסך 2.1 מיליון דולר. הוצאה זו גרמה לאפי לדווח על הפסד של 4 סנט למניה לעומת תחזיות לרווח של 6 סנט למניה. בלי הרכישה של פייפליין היתה אפי רושמת רווח של 7 סנט למניה. הכנסותיה של אפי לרבעון הרביעי הסתכמו ב-61.7 מיליון דולר.

הרכישה שביצעה אפי מעניינת במיוחד על רקע דברים שאמר בעבר נשיא החברה, דן אבידע, בגנות אופנת המיזוגים שאופפת את וול-סטריט בשנים האחרונות. לפני כחצי שנה נשאלו מנהלי אפי אם בכוונתם לנצל את המזומנים הרבים שהצטברו בקופת החברה לרכישה של חברות אחרות, והללו רמזו כי מחירי החברות בשוק (הציבוריות והפרטיות) גבוהים מדי אפי סיימה את 97' עם הכנסות בסך 360.6 מיליון דולר, %20 יותר מאשר ב-96', ורווח נקי בסך 64.9 מיליון דולר, %4 בלבד מעל לרווחי השנה הקודמת. הנפילה במכירות הרבעון הרביעי אירעה, כזכור, בשל עצירה מוחלטת של הזמנות מצד המפיצים היפניים של החברה. «עמי גינזבורג «אפי: הפסד של 2 מ' ד' ברבעון הרביעי בעקבות רכישת חברה חדשה «