ביהמ"ש דחה בקשת דרעי לקבל ממצאי חקירה בעניין האזנות סתר של המשטרה והשב"כ

החקירה נוהלה בעקבות טענות להאזנות סתר לנאשמים במשפט ובעניין הדלפת מידע

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ה') את בקשת הסניגוריה במשפט דרעי, לקבל לידיה את כל חומר החקירה של ועדת גדרון, שבדקה אם ההשב"כ והמשטרה הדליפו מידע לנאשמים במשפט על החקירה נגדם ועל האזנות סתר שערכו להם המשטרה והשב"כ.

השופטים יעקב צמח, מרים נאור ומוסיה ארד קבעו, כי שאלת ההדלפה אינה רלוונטית לשאלת חפותם או אשמתם של הנאשמים. השופטים ציינו, כי התובע יהושע רזניק הצהיר בפניהם, שלא הוכח בוודאות, במסגרת הבדיקה שערכה הוועדה, כי אכן היתה הדלפה לנאשמים.

היועץ המשפטי לממשלה מינה את ועדת גדרון, בראשות מבקר מערכת הבטחון, אלוף (מיל.) משה גדרון, בשנת 1995. הוועדה הוקמה לאחר שנשמעה במשפט דרעי הקלטת סתר שערך עד המדינה יעקב שמואלביץ לשיחה עם הנאשם משה ויינברג. בשיחה סיפר ויינברג על האזנות סתר שערכו השב"כ והמשטרה לנאשמים, וידע לספר פרטים רבים על התקנת האזנות הסתר.

הוועדה חקרה עשרות עדים, וחלקם עברו בדיקות פוליגרף. ממצאיה לא פורסמו רשמית, אולם נמסר, שהיא המליצה לנקוט צעדים במישור האישי ובמישור המוסדי במערכת הבטחון.

רזניק התייחס לשאלת האזנות הסתר במהלך חקירתו הנגדית של דרעי. הלה אמר, כי לנאשמים היתה "הנחת עבודה" שמצותתים להם.

הסניגורים במשפט דרשו בשבוע שעבר לקבל לידיהם את ממצאיה של ועדת גדרון ואת כל חומר החקירה שאספה. פרקליטו של אריה דרעי, עו"ד דן אבי-יצחק, ציין, שהתובע חקר את דרעי בעניינים אלה.

התביעה התנגדה למסירת ממצאי הוועדה. לדברי רזניק, אין מדובר בחומר חקירה, ועל כל החומר הקשור לעבודת הוועדה חל חיסיון מטעמי בטחון המדינה.

השופטים התייחסו בהחלטתם גם לדברי עו"ד גלעד בלוי, המייצג את משה ויינברג, שהצהיר, כי ויינברג אמר לשמואלביץ דברים חסרי בסיס בעניין האזנות הסתר. "אמירה זו לא עמד מאחוריה דבר וחצי דבר מבחינה עובדתית", הצהיר בלוי. «מאת כתב עתי"ם «ביהמ"ש דחה בקשת דרעי לקבל ממצאי חקירה בעניין האזנות סתר של המשטרה והשב"כ «החקירה נוהלה בעקבות טענות להאזנות סתר לנאשמים במשפט ובעניין הדלפת מידע