הריבוע הכחול חתמה על הסכם הזיכיון להקמת רשת איקיאה

בעקבות זאת, תמכור את חלקה, %50, באיי.די.דיזיין לשותף אליעזר פישמן

חברת הריבוע הכחול חתמה השבוע על הסכם הזיכיון להקמת רשת הרהיטים איקיאה בארץ. במסגרת ההסכם, נדרשה הריבוע הכחול להפסיק את פעילותה ברשת הרהיטים איי.די דיזיין, בה היא שותפה ב-%50 עם קבוצת פישמן.

ל"גלובס" נודע, כי קבוצת אליעזר פישמן תרכוש את חלקה של הריבוע הכחול באיי.די דיזיין. עם זאת, תישאר בידי קבוצת פישמן האופציה להצטרף לריבוע הכחול כשותפה שווה ברשת איקיאה. הריבוע הכחול וקבוצת פישמן זכו במשותף בזיכיון של הקמת רשת איקיאה. חתימת הזיכיון נעשתה עם רשת הריבוע הכחול בלבד. אם קבוצת פישמן תחליט לממש את האופציה שניתנה לה, היא תיאלץ למכור את רשת איי.די דיזיין.

מנכ"ל הריבוע הכחול, יעקב גלברד, אישר ל"גלובס" את הידיעה, ואמר, כי על פי תנאי העיסקה תקים הריבוע הכחול בטווח של שנתיים את חנות איקיאה הראשונה בארץ על שטח של 20 אלף מ"ר בגוש דן, בהשקעה כוללת של 40 מיליון דולר.

ל"גלובס" נודע, כי החנות הראשונה של איקיאה תוקם ממזרח לכביש גהה, -לדברי גלברד, יצרו הריבוע הכחול וקבוצת פישמן פיצול של פעילותן בתחום הרהיטים. במסגרת פיצול זה תמשיך קבוצת פישמן לנהל את פעילות איי.די דיזיין, ואילו הריבוע הכחול תנהל את פעילות איקיאה. גלברד אמר ל"גלובס": "לא היה לנו עניין להחזיק את שני המותגים במקביל. הענקנו לקבוצת פישמן את הזכות לשקול ולהחליט אם בפרק זמן של שנתיים יהיה לו עניין להצטרף. למיטב ידיעתי הנושא לא עומד על הפרק".

לרשת איי.די דיזיין שתי חנויות, עם מכירות של כ-30 מיליון שקל בשנה. לא מתוכננת פתיחתן של חנויות נוספות בשנה הבאה.

להערכת גלברד יעמוד מחזור המכירות של איקיאה על כ-100 מיליון שקל בשנה. בשלב זה מתוכננת רק חנות אחת של איקיאה.

איקיאה נחשבת לרשת הריהוט הגדולה בעולם.

אליעזר פישמן הוא מבעלי "גלובס". «מאת זהבה דברת «הריבוע הכחול חתמה על הסכם הזיכיון להקמת רשת איקיאה «בעקבות זאת, תמכור את חלקה, %50, באיי.די.דיזיין לשותף אליעזר פישמן