חברת התרופות האמריקנית אלי לילי נכנסת לפעילות ישירה בישראל

הקימה נציגות בארץ * החברה ידועה בתרופות כמו פרוזק ותרופות אינסולין

חברת התרופות האמריקנית אלי לילי, הנמצאת בין חמש החברות הגדולות ביותר בארה"ב ובין 12 הגדולות בעולם, הקימה חברה בת בשם "אלי לילי ישראל בע"מ", אשר תפעל באופן עצמאי בארץ בשיווק, רישום, עריכת מחקרים קליניים והכנת תיקים לאישור משרד הבריאות.

כמנכ"ל החברה הבת התמנה ג'יל לשקאר, ששימש בשבע השנים האחרונות בתפקידי ניהול בחברת האם בארה"ב ובאירופה. החברה שכרה משרדים בבית שרבט בת"א, והיא מעסיקה 35 איש.

חברת התרופות אלי לילי עוסקת בייצור תרופות אתיות מפיתוחה העצמי, והיא ידועה בתרופות כמו פרוזק, תרופות אינסולין, תרופות לטיפול בסרטן ועוד. הקמת החברה הבת בישראל נעשית במסגרת האסטרטגיה של החברה להרחיב את פעילותה, כפי שעשתה במדינות מערביות אחרות.

במשך 40 השנים האחרונות יוצגה אלי לילי על ידי חברת לוכסמבורג בכל תחומי הפעילות. עם הקמת החברה הבת תמשיך לוכסמבורג להיות היבואנית והמפיצה של מוצרי החברה בישראל. היקף הפעילות של חברת לוכסמבורג בתחום התרופות של אלי לילי מסתכם בכ-8 מיליון דולר לשנה. לשקאר מעריך, כי הקמת הנציגות תתרום באופן משמעותי להגדלת ההיקף.

המגמה של פתיחת משרדים עצמאיים בולטת בשנה האחרונה. חברות בינלאומיות כמו מרק וג'ונסון אנד ג'ונסון הב ריטית פתחו גם הן נציגויות עצמאיות בישראל, למרות שהיו מיוצגות על ידי חברות ישראליות.

לשקאר מסר עוד ל"גלובס", כי החלטת החברה לפתוח נציגות עצמאית מצביעה על ראיית ישראל כשוק מערבי לכל דבר מבחינת התרופות. «מאת מיכל רוה «חברת התרופות האמריקנית אלי לילי נכנסת לפעילות ישירה בישראל «הקימה נציגות בארץ * החברה ידועה בתרופות כמו פרוזק ותרופות אינסולין