מועצת קצרין פירסמה מיכרז להקמת מעונות סטודנטים - יוסבו בחופשות לדירות נופש

השטח - 10 דונם - צמוד לאתר בן 90 דונם שעליו תוקם קריית חינוך

המועצה המקומית קצרין פירסמה השבוע מיכרז ליזמים, לצורך הקמה, הפעלה וניהול של מעונות סטודנטים בשטח כולל של כ-10 דונם, בחלק הדרומי של היישוב. המעונות מיועדים לסטודנטים של מכללת "אוהלו" אשר החלה השנה לפעול ביישוב, ושבה לומדים כ-120 איש.

ביישוב מתגוררים כיום כ-70 סטודנטים במסגרות פרטיות; כ-20 סטודנטים במעונות המיועדים; וכ-30 סטודנטים נוספים מתגוררים ביישוב עין זיוון. למרות זאת, קיים כבר כיום מחסור בדיור לסטודנטים, בעיקר בעקבות חוסר מתמיד בדירות להשכרה באזור רמת הגולן. המכללה אמורה לקבל בקרוב אישור להענקת תואר אקדמי.

השטח שעליו אמורים לקום המעונות צמוד לשטח של כ-90 דונם, שעליו תוקם בתוך שלוש שנים קריית החינוך החדשה של אוהלו. הקריה תוכל לקלוט כ-1,000 תלמידים; והיא תוקם בעלות של כ-30 מיליון שקל. המיכרז להקמת המעונות כולל הקמת 25 מבני מגורים בשטח כ-45-40 מ"ר, עבור כ-100 סטודנטים; כאשר כל מבנה יכלול גם ריהוט בסיסי.

היזם שיזכה במיכרז יהיה רשאי לערוך שימוש בקרקע למשך חמש שנים, עם אופציה לשלוש שנים נוספות. היזם ינהל את האתר, ובזמן חופשות יהיה רשאי להשכיר את המבנים לנופשים. היזם יתחייב לשכר דירה, שלא יעלה על 125 דולר לחודש לסטודנט.

לפי הערכות, עלות הקמת פרוייקט המעונות תגיע לכמיליון דולר; כולל השקעה של המועצה המקומית בתשתיות. «מאת דוד חיון «מועצת קצרין פירסמה מיכרז להקמת מעונות סטודנטים - יוסבו בחופשות לדירות נופש «השטח - 10 דונם - צמוד לאתר בן 90 דונם שעליו תוקם קריית חינוך