מכירת הארגז למורגנשטרן-פיירצ'יילד מתעכבת עקב חילוקי דעות

חברת העובדים שוקלת לפנות לגורמים נוספים שהתעניינו בהארגז

סיכום העיסקה למכירת חברת הארגז צפוי להתעכב עוד מספר שבועות ואולי אף במספר חודשים, על רקע חילוקי דעות שהתגלעו במו"מ עם קבוצת מורגנשטרן-פיירצ'יילד. קבוצה זו היתה המועמדת העיקרית לרכישת הארגז במו"מ שנוהל בחודשים האחרונים. כך נודע ל"גלובס".

בנוסף לאי ההבנות במו"מ, קיימים גם עיכובים במו"מ בין הנהלת הארגז לבין העובדים במפעליה ברעננה, נצרת וחולון. מבדיקת "גלובס" עולה, כי ההסכם בראשי תיבות, אשר נחתם שלשום (ג') בין הנהלת הארגז לעובדים, נוגע רק ל-300 העובדים במפעל בת"א.

לעומת זאת, טרם סוכם דבר במו"מ עם כ-400 עובדי החברה במפעליה האחרים. מו"מ זה נוגע להבטחת זכויות העובדים מבחינת תנאי הפרישה לאחר המכירה, אשר נועדו להבטיח את זכויותיהם במשך כשלוש שנים, לאור העובדה שהחברה אמורה להמשיך לפעול כעסק חי. בכל אחד ממפעלי הארגז קיים ועד נפרד.

ל"גלובס" נודע, כי הקשיים שהתגלו במו"מ עם מורגנשטרן-פירצ'יילד, נוגעים לתנאי העיסקה. הקבוצה האמריקנית הגישה הצעת מחיר בסך 153 מיליון שקל, אך מדובר בסכום ברוטו. מסכום זה אמורה חברת העובדים להפחית עשרות מיליוני שקלים כתשלום עבור זכויות חברי קואופרטיב הארגז, וכן הפרשות לפיצויים ולתנאי פרישה עבור העובדים שיפוטרו.

עוד נודע, כי על רקע הבעיות שנוצרו, שוקלים בחברת העובדים לפתוח מחדש במו"מ עם כמה מהגורמים שהגישו הצעת רכישה בשלב הראשון של המיכרז. לאחר פרסום המיכרז נערך מיון ראשוני, ונותרו כ-10 קבוצות אשר התעניינו ברכישת החברה.

מנכ"ל חברת העובדים, עליזה שלוס, מסרה בתגובה: המו"מ נמשך ואיננו יכולים למסור כל פרטים נוספים בשלב זה.

(ראה "עיתונים בארץ", עמ' 62). «מאת מיכל רוה «מכירת הארגז למורגנשטרן-פיירצ'יילד מתעכבת עקב חילוקי דעות «חברת העובדים שוקלת לפנות לגורמים נוספים שהתעניינו בהארגז