מסע הרכש של כלל תעשיות נמשך: תשקיע כ-10 מ' ד' במניות בי.וי.אר

תוך שנה נחלצה בי.וי.אר, חברה ישראלית הנסחרת בבורסה האמריקנית, ממחיר שפל של 5 דולרים והכפילה את מחירה. בסוף השבוע, ביום מסחר אחד, זינקה המניה ב-%16 נוספים. גם למניה מתאוששת זוהי קפיצה חריגה.

ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים תודיע כלל תעשיות על מו"מ להשקעה של כ-10 מיליון דולר במניות בי.וי.אר. לכלל תעשיות, הנמצאת בעיצומו של מסע השקעות אינטנסיבי בחברות ציבוריות ובחברות טכנולוגיה מתקדמת, יוקצו %10 ממניות החברה, שמשלבת בין השתיים.

מחיר העיסקה משקף שווי של 100 מיליון דולר לבי.וי.אר, גבוה ב-%20 משווי החברה לפני הכסף.

חברת בי.וי.אר החלה לפעול בשנת 87', ועוסקת בעיקר בפיתוח מערכות סימולציה מתקדמות למטוסי קרב. קו המוצרים של החברה כולל את "הוט שוט", מערכת סימולציה למטוסי קרב מתקדמים; "אהוד", מערכת תחקור ושחזור קרבות אוויר; ו"פלס", מערכת לעיבוד ממוחשב ומניפולציות בתמונות.

החל מאמצע 93' החלה החברה - שמזוהה בעיקר עם מנהליה, ירון שיינמן ואביב צידון ועם איש העסקים אבי טיומקין, מראשוני המשקיעים בחברה - להפנות משאבים להעברת טכנולוגיות שפותחו עבור שימושים צבאיים, לפעילות אזרחית. במסגרת זו עוסקת בי.וי.אר ביצירת גרפיקה של סטודיו מלאכותי, לקבלת תפאורה וירטואלית וכן בהפעלת משחקי מחשב רבי-משתתפים, באמצעות טלוויזיה בכבלים.

חברה מסונפת של בי.וי.אר, נקסוס, נסחרת אף היא בוול-סטריט ומפתחת מערכות אזרחיות בתחום התקשורת האישית - איתורית דו-כיוונית. לבי.וי.אר הון עצמי של 4.57 מיליון דולר. החברה עדיין לא רשמה רווחים משמעותיים, ובמחצית הראשונה של 97' הפסידה 1.48 מיליון דולר, לעומת רווח של 860 אלף דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

בששת החודשים הראשונים של השנה עלו הכנסות החברה והסתכמו ב-12 מיליון דולר. לעומת רווחיות מפעילות הסימולוטרים, דיווחה בי.וי.אר על הפסדים מפעילויותיה ה"אזרחיות", שעדיין נמצאות בשלבי הפיתוח. בכוונת החברה לפצל את פעילויותיה בתחילת 98' לשתי חברות, אזרחית וצבאית.

מי שמחפש סיבה מוצקה להשקעתה של כלל תעשיות, אם אכן עיסקה תיחתם, ימצא אותה בצבר הזמנות של 80 מיליון דולר, שממנו נהנית בי.וי.אר, ושחלקן יבואו ככל הנראה לידי ביטוי בתוצאות הרבעון השלישי של השנה. מחצית מצבר ההזמנות מתייחסת להזמנה אחת, של מערכת אימון ירי קרקעי לכוחות שיריון, ממדינה במזרח הרחוק.

בשתי החברות סירבו להתייחס לידיעה. «מאת שי שלו «מסע הרכש של כלל תעשיות נמשך: תשקיע כ-10 מ' ד' במניות בי.וי.אר «