קרן קוואנטום של ג'ורג' סורוס הפכה לבעלת עניין בחברת אלרוב

השלימה בשבוע שעבר רכישת %5.44 ממניות החברה בשווי 10 מיליון שקל

קרן Quantum Emerging Growth, שבניהולו של אשף הפיננסים ג'ורג' סורוס, הפכה בשבוע שעבר לבעלת עניין בחברת אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב. הקרן רכשה ב-11 בדצמבר מניות אלרוב ב-1.1 מיליון שקל והגיעה בכך לאחזקה של %5.44 מהון המניות של אלרוב. גובה ההשקעה של הקרן במניות אלרוב, על פי שוויין בבורסה, עומד על 10 מיליון שקל.

הקרן מנהלת נכסים בהיקף כולל של 1.5 מיליארד דולר, המיועדים להשקעה בשווקים מתעוררים מחוץ לארה"ב - באזורים, מדינות וענפים בהם קיים פוטנציאל צמיחה גבוה. הקרן היא קרן אחות לקרן הגידור הגדולה של סורוס, המנהלת נכסים בהיקף של 5.2 מיליארד דולר. מאלרוב נמסר כי בתקופה האחרונה ביקרו בחברה מספר אנליסטים מחו"ל, וההערכה היא כי השקעתה של קרן קוואנטום היא כתוצאה מאחת העבודות שביצעו אנליסטים אלה.

אלרוב עוסקת כיום בעיקר בבניית מתחם ממילא בירושלים ובניין המשרדים "השגרירות הרוסית" בשדרות רוטשילד בתל-אביב. הנכסים שמחזיקה אלרוב מניבים לה כיום דמי שכירות של 15 מיליון דולר בשנה.

להשלמת שני הפרויקטים הללו תשקיע החברה 300 מיליון שקל, שיצטרפו לנכסיה הנוכחיים שעלותם המתואמת מסתכמת ב-700 מיליון שקל. עם סיומם, צפויות הכנסות השכירות של אלרוב לגדול ל-40 מיליון דולר בשנה: 15 מיליון דולר בשנה מהאזור המסחרי של מתחם ממילא, 7 מיליון דולר בשנה ממלון הילטון בירושלים ו-3 מיליון דולר מהשכרת המשרדים ב"שגרירות הרוסית".

אלרוב שולטת באל-קנית ובאדשה הבורסאיות, שבשבוע שעבר ביצעו עסקות רכישה גדולות: אדשה רכשה בניין משרדים בן 5,000 מ"ר מידי התק"ם תמורת 39.5 מיליון דולר, ואל-קנית רכשה את חלקה של לדברוק באזור המסחרי של מתחם ממילא (%50), תמורת 3.65 מיליון דולר.

לפני שבועיים הכניס אקירוב, שכ"עיסוק צדדי" מבצע גם השקעות בחברות סטארט-אפ, את בנק ההשקעות לאומי ושות' להשקעה של 20 מיליון שקל בחברת טכנו-רוב תמורת %50 ממניותיה. זו האחרונה תחזיק ב-%91.2 ממניות חברת אלרוב טכנולוגיות, שלה השקעות במספר חברות סטארט-אפ. «מאת שלמה פרידמן «קרן קוואנטום של ג'ורג' סורוס הפכה לבעלת עניין בחברת אלרוב «השלימה בשבוע שעבר רכישת %5.44 ממניות החברה בשווי 10 מיליון שקל