קבוצת שמרוק עשויה לרכוש מכור חברות נוספות של תדיראן

מדובר בין היתר, בחברת הציוד הצבאי ספקטרה-לינק ובחטיבת המערכות של תדיראן

חברת שמרוק, בשליטת סטנלי גולד, עשויה לרכוש מקונצרן כור חברות ופעילויות נוספות הקשורות לקבוצת תדיראן תמורת עשרות מיליוני דולרים. כך נודע ל"גלובס".

ראשי קונצרן כור מתכוונים להגיש לגולד הצעה מפורטת בנושא, כאשר יבקר בימים הקרובים בארץ. לדברי גורמים המקורבים לתדיראן, יש סיכוי טוב שתיסגר עיסקה נוספת בין הצדדים. לפני חודשיים רכשה שמרוק, יחד עם קרן פימי, את תדיראן קשר מידי כור תמורת בכ-155 מיליון דולר.

ראשי תדיראן קשר, שנפגשו היום (ג') עם שר האוצר, אברהם שוחט, במהלך ביקור במפעל החברה בקרית-שמונה, אישרו, כי שמרוק מתעניינת ברכישת פעילויות נוספות של תדיראן. ראשי החברה אמרו לשוחט: "יכול להיות ששמרוק תרכוש פעילויות נוספות של תדיראן ותחבר אותן אלינו".

ל"גלובס" נודע, כי מדובר, בין היתר, בחברת ספקטרה-לינק מחולון, שבבעלות מלאה של תדיראן. חברה זו מספקת ציוד צבאי למערכת הביטחון. היא בעלת מחזור מכירות שנתי של כ-30 מיליון דולר. כמו כן, מדובר בחטיבת המערכות של תדיראן, העוסקת אף היא בציוד צבאי. מחזור המכירות השנתי שלה הוא כ-60-50 מיליון דולר.

עד לרה-ארגון שנערך בתדיראן לפני כשלוש שנים, ספקטרה-לינק וחטיבת המערכות נכללו בתוך קבוצת תדיראן קשר. אחרי הרה-ארגון, נעשתה הפרדה לשלוש חברות נפרדות. לדברי גורמים בתדיראן, טבעי הוא ששלוש החברות יחזרו לפעול תחת קורת גג אחת, בהתחשב בכך שקיימת סינרגיה בין הפעילויות של תדיראן קשר לבין הפעילות של שתי החברות הנוספות.

נודע, כי שמרוק עשויה גם לרכוש שתי חברות אזרחיות של תדיראן - סקופיס וטלמטיקס. לשתי החברות יחד, הנחשבות עדיין בחלקן לחברות סטארט-אפ, מחזור מכירות שנתי של כ-20-15 מיליון דולר.

תדיראן קשר נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום ציוד ומערכות קשר צבאיים. החברה הקימה באחרונה מפעל בקרית-שמונה, המעסיק 50 עובדים. היקף המכירות השנתי של תדיראן קשר הוא כ-150 מיליון דולר, מתוכם %70 ליצוא.

שמרוק היתה בעבר בעלת השליטה בכור, ומכרה את הקונצרן לפני כשנתיים ליונתן קולבר. תדיראן היא אחת הפעילויות המרכזיות של כור