אפל השיקה את iBook, המחשב הנישא הצבעוני

"המחשב שלי יפה יותר", הכריז ג'ובס בהשקת הגירסה הנישאת של iMac

הוא נייד, נטול חיווטים וחיבורים והוא מגיע בשני צבעים "בטעמי פירות", ואי אפשר לטעות בו. קבלו את האיי-בוק, המחשב הנישא החדש מבית היוצר של אפל קומפיוטר, שנחשף אמש (ד') במק'וורלד אקספו, תערוכת הטכנולוגיה הנערכת בימים אלה בניו יורק.

האי-בוק, למעשה הגירסה הניידת של האיי-מק, בנוי על פי מוטיב צבעי הפסטל של עמיתו הקווי, זה שהרים את אפל מתהומות הנשייה והביא לנקודת המפנה של החברה הכושלת, והוא יוצא לאור בשני צבעים: כחול אוכמניות וכתום מנדרינה.

המחשב הנישא החדש ישווק לחנויות החל מספטמבר במחיר של 1,599 דולר, ומחירו הפתיע רבים בוול סטריט, שהעריכו את מחירו ההתחלתי בין 1,200 ל-1,500 דולר. מנגד, הביעו אנליסטים חשש כי האיי-בוק, שעיצובו דומה דימיון מפתיע לזה של קודמו, האיי-מק, יכרסם במכירות האיי-מק, אם מחירו של המחשב הנישא יהיה קרוב מדי למחירו של המחשב השולחני, הנמכר ב-1,199 דולר.

אנליסט טכנולוגיה מ-ג'יי. פי. מורגן מעריך כי הסיבה למחירו הגבוה של האיי-בוק עשויה לנבוע ממחסור במחברים ניידים, שזמינותם הנמוכה גורמת לחששות כבדים באפל, במיוחד על רקע העובדה שבאפל שואפים להבטיח זמינות גבוהה של המחשב החדש לקראת עונת החגים.

האיי-בוק מציע גם טכנולוגיות מתקדמות של העברת נתונים, המאפשרות למשתמש לגלוש באינטרנט ללא הצורך בחיבורים קוויים, בדומה לדרך שבה פועל טלפון סלולרי. כרטיסי התחברות כאלו מוצעים לצרכנים במחיר הנע בין 99 ל-299 דולר.

המנכ"ל הזמני של אפל, סטיבן ג'ובס, השתמש בשילוב של להט אוונגליסטי, פופוליזם בנוסח הישן ומעטה זוהר בסגנון הוליוודי, כאשר הציג לציבור הצופים ולמפתחי החברה את המחשב החדש.

"הרבה סקפולציות והרבה שמועות הסתובבו בשוק באחרונה, ויש לי הכבוד להביא להם סוף", אמר ג'ובס בטקס ההשקה, כשהוא מרשה לעצמו להתלוצץ על חשבונו. השחקן נוח וייל, שגילם את דמותו של ג'ובס בסרט הטלוויזיה 'הפיראטים של עמק הסיליקון', עלה תחילה על הבימה, בחיקוי מדויק של ג'ובס. רק אחר כך עלה ג'ובס עצמו על הבימה.

ג'ובס הודיע למאזיניו כי הוא מאמין שהצלחת האיי-בוק נובעת מעיצובו. "המחשב שלנו יפה יותר ממחשבים אחרים", הכריז. ואכן, שלא בדומה למחשבים נישאים אחרים שהחלקים החיצוניים שלהם עשויים מפלסטיק קשיח, מציג האיי-בוק לראווה מראה חיצוני דמוי גומי צבעוני, אשר לטענת אפל ימשוך את הצרכנים הפוטנציאליים יותר ממחשבים נישאים אחרים.

עם מסך של 12 אינץ' ומשקל של כ-3.5 ק"ג פונה המחשב החדש בעיקר לשוק הצריכה הפרטית, שבו הגודל משחק תפקיד חשוב פחות מאשר בקרב אנשי עסקים, כך טוען אנליסט מחשבים מאינטרנשיונל דטה. "זהו מחשב גדול, לא מוצר דקיק וקל ובוודאי שלא מדובר במכונת מלחמה", הוא פוסק.

עוד מציע המחשב מעבד 300 מגה, זיכרון MB32 ודיסק GB3.2, נתונים התואמים מחשבים נישאים אחרים בטווח המחיר הנ"ל. אלא שכל הנתונים הללו נחשבים כמשניים לעיצובו המיוחד של המחשב, עיצוב שהוא עיקר קיסמו.

השקת האיי-בוק משלימה למעשה את האסטרטגייה שגיבש ג'ובס כאשר נכנס מחדש לתפקיד המנכ"ל, לפני שנתיים. ג'ובס שאף ליצור קו של מחשב שולחני ומחשב נישא שיתאימו לצרכים עיסקיים וקו נוסף של מחשב שולחני ונישא עבור הצרכנים הפרטיים