בריטיש-גז עשויה לשלב את ישראמקו ברישיונות הימיים שקיבלה ממשרד התשתיות

מדובר ברישיונות שבהם בריטיש-גז שותפה עם משאב, דנקנר והמפעלים הפטרוכימיים

חברת הענק הבריטית בריטיש-גז עשויה לשלב את ישראמקו ברישיונות הימיים שקיבלה באחרונה ממשרד התשתיות. שני הצדדים קיימו שיחות ראשוניות בנושא. מדובר ברישיונות הימיים שבהם בריטיש-גז נכנסה לשותפות עם החברות הישראליות משאב, קבוצת דנקנר והמפעלים הפטרוכימיים. לבריטיש-גז %70 מהזכויות ולחברות הישראליות %30. בריטיש-גז היא החברה הגדולה ביותר שהיתה מעורבת בחיפושי נפט וגז בארץ.

אמש (ג') הגיעו בריטיש-גז וישראמקו להבנות בדבר שותפות ברישיונות ימיים אחרים. מדובר ברישיונות שקיבלה בעבר שותפות ישראמקו.

היום (ד') פירסמה ישראמקו את נתוני העיסקה עם בריטיש-גז. החברה הודיעה, כי ההבנות שהושגו עם בריטיש-גז יובאו בשבוע הבא לאישור האסיפות הכלליות של החברות הקשורות לשותפות ישראמקו - חנ"ל, נפטא וישראמקו (כולן בבעלות קובי מימון).

תמורת %50 מזכויות הרישיונות הימיים של ישראמקו תשלם בריטיש-גז 10 מיליון דולר. בנוסף, תיכנס בריטיש-גז לשותפות בשני קידוחים נוספים - "אור 1" ו"אור דרום". קידוח "אור 1" כבר נמצא בעיצומו.

קידוח "אור 1" מתבצע 40 ק"מ מחופי אשקלון, ונמצא בשלבים מתקדמים. אם תהיה בקידוח תגלית לפני כינוס האסיפות הכלליות, ספק אם ישראמקו תצרף את בריטיש-גז לשותפות בו. זאת, משום ששווי הזכויות יהיה גדול בהרבה מהשווי שנקבע כעת.

עוד סוכם בין הצדדים, כי בריטיש-גז תכין תוכנית קידוחים ל-5 הרישיונות הימיים, ותהיה המפעילה הראשית של הרישיונות. החברה תחזיק ב-%50 מהזכויות, שותפות ישראמקו ב-%46 וחברת דלק קידוחים ב-%4.

(ראה "עיתונים בארץ", עמ' 75).« מאת דוד חיון « בריטיש-גז עשויה לשלב את ישראמקו ברישיונות הימיים שקיבלה ממשרד התשתיות « מדובר ברישיונות שבהם בריטיש-גז שותפה עם משאב, דנקנר והמפעלים הפטרוכימיים