המלצה בפרקליטות: להעמיד את הנגבי לדין בשל מירמה בפרשת "דרך צלחה"

חוות הדעת דוחה את המלצת המשטרה להעמידו לדין באשמת שוחד

חוות דעת שהוכנה בפרקליטות המדינה, ממליצה להעמיד לדין את שר המשפטים לשעבר, ח"כ צחי הנגבי, בעבירות לכאורה של קבלת דבר במירמה והפרת אמונים בפרשת "דרך צלחה". כך נודע ל"גלובס".

חוות הדעת נכתבה על ידי עו"ד יהושע למברגר. את הטיפול בנושא בנושא מרכז פרקליט מחוז ירושלים, משה לדור. חוות הדעת הועברה להכרעת היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, האמורים להכריע בנושא.

הנגבי נחשד, כי במסגרת עמותת "דרך צלחה" שבראשה עמד, שיכנע מנהלי חברות דלק לתרום לעמותה, ומכספי העמותה משך לעצמו משכורת ותנאים נילווים, דוגמת רכב. מדובר בהטבות בסכום של 30 אלף דולר.

ככל הידוע, הפרקליטות אינה ממליצה להעמיד את הנגבי לדין באשמת שוחד, וזאת בניגוד להמלצת המשטרה. החוקרים המליצו להעמיד לדין את הנגבי גם באשמת שוחד, בשל חשד לכאורה שפעל עבור חברות הדלק במסגרת פעילותו בכנסת, בעת שוועדת הכלכלה - בראשה עמד בכנסת ה-13 - דנה ברפורמה במשק הדלק.

בחקירתו הכחיש הנגבי את כל החשדות נגדו. דובר משרד המשפטים מסר בתגובה, כי טרם התקבלה החלטה בנושא.« מאת הדס מגן ויואב יצחק « המלצה בפרקליטות: להעמיד את הנגבי לדין בשל מירמה בפרשת "דרך צלחה" « חוות הדעת דוחה את המלצת המשטרה להעמידו לדין באשמת שוחד