המ-לט ממזגת את ה.טי.סי: תקצה מניות לדסק"ש, אריסון, אפלייד מטיריאלס ויו.אס פילטר

המיזוג מעריך את ה.טי.סי, חברה בת הפועלת בתחום המיקרו-אלקטרוניקה, בכ-30 מיליון דולר

חברת המ-לט, הפועלת בייצור אביזרי צנרת למערכות פיקוח ובקרה תעשייתית, מוציאה לפועל מהלך מיזוג עם החברה הבת ה.טי.סי (%50.9). על המהלך הוחלט עוד בשנת 98', על רקע הרחבת פעילותה של המ-לט בשוקי חו"ל והצורך לאחד את מערכי השיווק של הקבוצה, כולל אלו של ה.טי.סי הפועלת כזרוע עצמאית.

המיזוג יתבצע בדרך של הקצאת מניות המ-לט לבעלי אחזקות המיעוט בה.טי.סי, ביניהם בעלי אחזקות צולבות בשתי החברות - דסק"ש ומהלכים של תד אריסון ואי.בי.אי. בסך הכל יוקצו לבעלי מניות המיעוט בה.טי.סי %18.7 ממניות המ-לט, על פי יחס המקנה לחברה הבת %40 מכלל שווייה של המ-לט, קרי כ-30 מיליון דולר.

* * * כיום מחזיקים בה.טי.סי, מלבד המ-לט, עוד ארבעה בעלי מניות: מהלכים של אריסון השקעות ואי.בי.אי (המחזיקה כיום %20 ממניות ה.טי.סי), ושלושה גורמים המחזיקים כל אחד %9.7 ממניות ה.טי.סי - דסק"ש, והחברות האמריקאיות אפלייד מטיריאלס וקינטיקס. שתי האחרונות מוחזקות כמשקיעים אסטרטגיים בה.טי.סי, יצרנית אביזרי צנרת המיועדים לתעשיות המיקרו-אלקטרוניקה. אפלייד מטיריאלס מייצרת ציוד ומכונות לייצור מוליכים למחצה; ואילו קינטיקס, שנרכשה לאחרונה על ידי יו.אס פילטר, עוסקת בתכנון וביצוע של פרוייקטים להקמת מפעלי מוליכים למחצה.

ערב ביצוע המיזוג, ובחלוף חמש שנים ממועד הנפקתה של המ-לט כחברה תעשייתית, מכרו בני משפחת טופז, בעלי השליטה בחברה, מניות פטורות ממס בסכום של כ-25 מיליון שקל (רובן לדסק"ש). לאחר המיזוג, תדולל אחזקת המשפחה מ-%48.8 בהמ-לט ל-%39.6. דסק"ש, שתקבל במסגרת המיזוג %3.7 ממניות המ-לט, תשמור על חלקה (%19.7).

בעלי המניות הנוספים בהמ-לט לאחר המיזוג יהיו מהלכים (%10.7), אריסון השקעות (%6.6), אפלייד וקינטיקס (%3.7 כל אחת) והציבור (%15.9). חברת בלוהיל של משפחת גילינסקי מדרום אמריקה, תחדל להיחשב כבעלת עניין בהמ-לט, שתחזיק בבעלות המלאה על ה.טי.סי.

המ-לט היא חברה צומחת שמכירותיה גדלות בקצב של כ-%50 לשנה. בתשעת החודשים הראשונים של 99' הסתכמו המכירות ב-70 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי עמד על %35 והרווח לפני מימון, מסים, פחת והפחתות על 11.6 מיליון שקל. הרווח הנקי של המ-לט בינואר-ספטמבר עמד על 1.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 5.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-98'.« מאת שי שלו « המ-לט ממזגת את ה.טי.סי: תקצה מניות לדסק"ש, אריסון, אפלייד מטיריאלס ויו.אס פילטר « המיזוג מעריך את ה.טי.סי, חברה בת הפועלת בתחום המיקרו-אלקטרוניקה, בכ-30 מיליון דולר