זירוקס מניפה דגל

זירוקס העולמית, שפעלה עד עתה בישראל באמצעות אלדף, רוכשת את הנציגות בארץ. המטרה: להכפיל את פעילות החברה כאן

חברת אלדף, שהיתה בבעלות פועלים השקעות, נרכשה על ידי חברת זירוקס העולמית. עם החתימה הסופית על ההסכם, הצפויה בתוך שבועיים, תהפוך אלדף לחברת בת בבעלות מלאה של זירוקס.

זירוקס העולמית רואה ברכישה השקעה אסטרטגית שתסייע לה להרחיב את פעילותה בארץ. שגיא לוסטיג, מנכ"ל זירוקס ישראל, סירב למסור פרטים בנוגע להיקף ההשקעה של זירוקס ברכישה, אבל מסר כי "בעקבות הרכישה אנחנו מתכוונים להגדיל את פעילות החברה בארץ לפחות פי שניים ביחס להיקף הפעילות הקיים. כמו כן, נגדיל את צוות המכירות ביותר מ-%50 ונרחיב את ערוצי ההפצה".

חברת זירוקס העולמית, המעסיקה 85 אלף עובדים בעולם, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מוצרים ושירותים עבור עיבוד וניהול מסמכים. היקף ההכנסות השנתי של החברה מגיע ליותר מ-18 מיליארד דולר.

זירוקס מפתחת, משווקת, ומעניקה שירות למערכות הוצאה לאור, מדפסות, מערכות משרדיות משולבות, תוכנות ניהול מסמכים, סורקים, פקסימיליות ומכונות צילום. תקציב המחקר והפיתוח השנתי של החברה (כולל פוג'יזירוקס ביפאן) עומד על 1.7 מיליארד דולר.

עד עתה היתה אלדף המפיצה והנציגה הבלעדית של זירוקס בישראל. מעתה היא תפעל תחת השם זירוקס ישראל ותציע ללקוחות בארץ מגוון רחב יותר של מוצרים, שירותים ופתרונות מתוצרת זירוקס.

"זירוקס ישראל מתכננת לספק יתרונות ייחודיים ללקוחות במיגזרי השוק השונים, להרחיב את פעילותה בשוק ההדפסה בצבע, ולפתח שירותי אאוטסורסינג בתחום של ניהול מסמכים", מפרט לוסטיג.

לדבריו, בעקבות הסטטוס החדש של חברת הבת, יהיו מעתה המוצרים, הפתרונות והשירותים החדשים של החברה זמינים בשוק הישראלי באופן ישיר יותר. "המעבר מנציגות לחברה בת יאפשר לזירוקס להיות קרובה יותר לשוק ובכך לקצר את זמן היציאה שלנו עם מוצרים חדשים", אומר לוסטיג.

"היתרון ללקוחות טמון בכך שכעת תהיה להם גישה קלה ומהירה יותר למגוון רחב יותר של מוצרים", הוא ממשיך, "בעקבות הרכישה זירוקס ישראל תזכה גם להרבה יותר תמיכה וסיוע מהמקורות שעומדים לרשות החברה העולמית".

"גלובס": מה היקף ההשקעה המתוכננת של זירוקס העולמית בזירוקס ישראל בשנתיים הקרובות?

לוסטיג: "זירוקס מתכוונת להשקיע הרבה מאוד בתמיכה בפעילות בארץ. בשלב זה עוד מוקדם מדי לדבר על היקפי השקעה".

מהו פוטנציאל הפעילות שזירוקס רואה בישראל?

"בשוק הישראלי יש פוטנציאל רב בתחום מתקדם של ניהול מסמכים. רמת הטכנולוגיה המוטמעת אצל הלקוחות בארץ, יוצרת עבור זירוקס בסיס לשוק עם פוטנציאל מבטיח לקליטה והטמעה של פתרונות מתקדמים, בתחומי ניהול ידע בארגונים באמצעות מסמכים.

"מדובר במוצרים ופתרונות מהפשוטים ועד המורכבים ביותר, המשלבים טכנולוגיות מיחשוב מתקדמות, תוכנות, אמצעי סריקה והדפסה וכד' - ולא מדובר בחברות היי-טק בלבד. פוטנציאל הלקוחות נמצא גם בחברות וארגונים מתחומי עיסוק אחרים, המנוהלים על ידי טכנולוגיות מתקדמות".

אלו מוצרים, שירותים ופתרונות תציעו, שלא הצעתם בעבר?

"הרכישה תאפשר לנו להיכנס למוצרי תוכנה מתקדמים שטרם נכנסנו אליהם, כמו תוכנות ופתרונות שזירוקס גיבשה לתחומי הפיננסים, התעשייה, החינוך, הבריאות המיגזר הציבורי, וכן פתרונות לשוק הגרפיק ארט. אנחנו מתכוונים, למשל, להיכנס לפתרונות מתקדמים בתחומים של הדפסת חיובים וחשבונות ללקוחות, עיבוד הדפסה, וכן משלוח של מידע שיווקי משתנה".

איזה מידע שיווקי משתנה תספקו?

"נאפשר לחברה לפלח לקוחות ולשנות את המידע השיווקי על פי סוג הלקוח. נספק ספריות דיגיטליות, הדפסה על פי דרישה במקום הדפסה למלאי, דפוס דיגיטלי, וכן מעבר לשירותי אאוטסורסינג. זירוקס ישראל תספק לחברות שירותי אאוטסורסינג בכל תחום ניהול והפקת מסמכים בארגון. עד עתה לא עשינו את זה בארץ, ובזירוקס העולמית התחום הזה צומח בקצב המהיר ביותר מכל יתר תחומי העסקים של החברה".

אתם מתכננים להיכנס בארץ לרכישות ולשיתופי פעולה שיווקיים וטכנולוגיים?

"אנחנו מתכוונים להיכנס לשיתופי פעולה שיווקיים. אחת המטרות של זירוקס ישראל תהיה להרחיב את הנגישות שלה לשוק, בין היתר באמצעות שיתופי פעולה עם חברות המציעות מוצרים סינרגטים.

"מדובר בחברות המציעות תוכנות ERP, תוכנות ל-Work-flow, תוכנות לניהול מסמכים, תוכנות לניהול ידע ו-CRM. לכל אלה נציע פתרונות משלימים לניהול והפקה של מסמכים. כרגע אין לנו כוונה להיכנס לשיתופי פעולה טכנולוגים. שיתופי פעולה מסוג זה נעשים בזירוקס רק ברמת הארגון העולמי. "אשר לרכישות - לא ידוע לי כרגע על תוכנית של זירוקס לרכוש חברות ישראליות".

תיכנסו לתחרות גדולה יותר מבעבר מול חברות ישראליות?

"הנוכחות והמאמצים שלנו בשוק יגדלו וזה ישפיע על כל תחומי הפעילות - ולכן גם על כל מוקדי התחרות כאן, בעיקר בתחום הפתרונות המתקדמים לניהול ידע. למרות זאת, לא נראה לי שמישהו צריך לחוש מאויים. הכוונה שלנו היא בעיקר להציע הרבה פתרונות שלא קיימים כיום בארץ ולא להחליף פתרונות קיימים".

חלק מהמוצרים של אינדיגו משלימים למוצרים שלכם. יש לכם כוונה לבנות איתה שיתופי פעולה?

"זה מסוג שיתופי הפעולה הטכנולוגיים שאינם בתחום הפעילות של זירוקס ישראל. בכל מקרה, לא ידוע לי לעת עתה על כוונה כזו".« הדס גייפמן « זירוקס מניפה דגל « זירוקס העולמית, שפעלה עד עתה בישראל באמצעות אלדף, רוכשת את הנציגות בארץ. המטרה: להכפיל את פעילות החברה כאן