קשת: 3 מיליון דולר להפקות מקור בחסות הזכיין

משיקה את "קשת יוצרים" - מותג חדש להפקות מקור - ביניהן "הבורגנים", בה יושקעו 75 אלף דולר לפרק

ביום א' תעלה לאוויר בערוץ 2 הסדרה החדשה והמסקרנת של שידורי קשת, "הבורגנים", שפותחת את עונת הסתיו. הסדרה מובילה את מקבץ הפקות המקור של קשת, שכולל עוד סדרת דרמה חדשה ומעוררת עניין, "לתפוס את השמיים", שתי דרמות בודדות, שני סרטי קולנוע ישראליים וסרט דוקומנטרי. בסך הכל משקיעה קשת בהפקות המקור 12 מיליון שקל (כ-3 מיליון דולר), והן ממותגות תחת השם "קשת יוצרים".

כדרכה של קשת, יקודם המותג החדש בשורה של פרומואים, שהראשון מביניהם ישודר כבר במהלך הפרק הראשון של "הבורגנים", וילווה את ההפקות שישודרו בעונת הסתיו הנוכחית. הפרומואים ילוו גם את יצירת הביכורים של במאי/ות צעירים שיקבלו את מלגת "שידורי קשת", בסך 500 אלף שקל, שתוקרן בפסטיבל ירושלים 2001 בהקרנת בכורה, ולאחר מכן בטלוויזיה.

סדרת הדגל של הפקות המקור של קשת היא "הבורגנים", 16 פרקים, שהופקו בעלות מוערכת של 75 אלף דולר לפרק. הסדרה, שזוכה לקידום מכירות מקיף, היא יצירה חדשה של יוצרי "החמישיה הקאמרית", שעוסקת בחבורת אנשים בני 30 פלוס, ונוגעת בנושאי זוגיות, קריירה, חברות וערכים, באותה חדות ושפה שאיפיינו את "החמישיה".

לראשונה בסדרות טלוויזיה זוכה הסדרה לקמפיין גם באינטרנט. בתחילת השבוע הועלה במספר אתרי אינטרנט טיזר של 60 שניות, שבנוי על תמונות ומשפטי מפתח מהסדרה בטכניקת פלאש, מלווה במוסיקה שנכתבה במיוחד על-ידי ישי אדר.

בנענע, IOL ,YNET, ו-MSN יעלו 4 באנרים שונים, שיאפשרו לגולשים הצצה ראשונה בטיזר. עליית הטיזר מלווה בקמפיין פרסומי שיימשך כשבועיים (17-3 בספטמבר).

בקשת הסבירו, כי ההחלטה ללוות את עליית הסדרה בקמפיין אינטרנטי נובעת מהעובדה שקהל הגולשים הוא קהל פוטנציאלי לצפייה בסדרה. האתרים שבהם בחרה קשת לפרסם נחשבים ל"אתרי-צומת" בעלי רמות כניסה גבוהות של גולשים מקהל היעד אליו מכוונת הסדרה.

יוצרי "הבורגנים": איתן צור ואסף ציפור. מפיקים: אריק ברנשטיין ועמי אמיר - מטר הפקות.

סדרת הדרמה השנייה תחת המותג היא "לתפוס את השמיים", שכוללת 8 פרקים בני 30 דקות. הסדרה, זוכת פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר בפסטיבל ירושלים 2000, מבוססת על הספר "מאה תפוחים חדשים כולל מע"מ" של אורה מורג. הסדרה עוקבת אחר קורותיה של משפחה תלאביבית "רגילה", המתמודדת עם תהליך חזרתו בתשובה של אבי המשפחה.

הסדרה תעלה לשידור ב-15/11 מפיק: אסף אמיר; במאים:ינקול גולדווסר/רוני ניניו.

בז'אנר הסרטים הדוקומנטריים ישודר ב-1/10 (ראש השנה) "הקומדיאנטים", שמתעד את קורותיה של משפחת בורשטיין, ודרכה את התיאטרון האידי העממי. מפיק: ארנון גולדפינגר. אחריו, ב-11 לאוקטובר, ישודר סרטן של תמנע גולדשטיין והדר קליינמן "אשה-אחות", מפיק:מארק רוזנבאום.

בין הדרמות הבודדות יוקרנו "שבתות וחגים", שמבוססת על הסדרה שתעלה בערוץ 3 בכבלים, וזכתה בפרס דרמת הטלוויזיה הטובה ביותר בפסטיבל ירושלים 2000. במאי: רני בלייר; ו"הקרב על תל-חי", במאי ותסריטאי : עודד רסקין.

מבין סרטי הקולנוע הישראליים יוקרן "קיצור תולדות האוהבים" של צפל ישורון, שזכה בפסטיבל חיפה 1996 בקטגוריית סרט באורך מלא; ו"מסוכנת", של שמי זרחין, שזכה בשבעה פרסי אקדמיה ישראלית בשנת 1998, עם גילה אלמגור, ומשה איבגי.