הבשורה בכנס מקוורלד: אפל תכריז ב-24 במארס על מערכת הפעלה חדשה

ג'ובס: מערכת OSX תהיה רבת עוצמה וידידותית יותר; בשורה נוספת: יישום iTune לניהול ספריות מוסיקה ויצירת קלטות DVD

יצרנית המחשבים האישיים אפל קומפיוטר תצא ב-24 במארס עם מערכת הפעלה חדשה, הכריז אתמול סטיב ג'ובס, מייסד ומנכ"ל החברה.

אפל הכריזה אתמול גם על יישום מולטימדיה חדש, המאפשר למשתמשי אפל לנהל טוב יותר קבצי מוסיקה וליצור קלטות וידאו דיגיטליות (DVD) משלהם. זאת, במסגרת אסטרטגיה של הפיכת מחשבי מק ל"צמתים דיגיטליים" של בתי אב מרושתים.

סטיב ג'ובס, שנאם אתמול בתערוכת המחשבים השנתית מקוורלד בסן פרנסיסקו, אמר שתוכנת ההפעלה החדשה, OSX, תהיה הן בעלת עוצמה רבה יותר וקלה יותר להפעלה.

"משהו ממש טוב"

"אנו מרגישים שהפעם יש לנו משהו ממש טוב", אמר ג'ובס, והוסיף ש-350 מפתחי תוכנות הבטיחו לעבוד עם אפל, במטרה לפתח יישומים המתאימים לתוכנת ההפעלה OSX.

אפל עוד מסרה שמחשב לפטופ דק וקל במיוחד, פאואר בוק G4, ייצא למכירה לציבור בסוף ינואר.

מחשב נייד זה שוקל רק 2.25 קילו, בעל צג בן 15.2 אינצ'ים, מכיל כונן דיסקטים דיגיטלים וארוז בקופסת טיטניום. "זה כמו מטוס ריגול", המחיש ג'ובס, וכינה מחשב זה "המחשב הנייד המהפכני ביותר שנוצר אי פעם".

ג'ובס הוסיף שכבר בחודשי האביב, מאות יישומים חדשים לתוכנת ההפעלה יצאו לשוק, אולם הוסיף שהמבול העיקרי של מוצרים ויישומים חדשים יתרחש בחודשי הקיץ.

"הפי.סי חי"

"איננו חושבים שהמחשב האישי הולך למות", אמר ג'ובס, "אנו חושבים שהוא בתהליך של התפתחות". לדעתו, עולם המחשבים הפך ל"צומת דיגיטלי" של מוצרים ביתיים, החל ממצלמות וידאו דרך סטריאו וכלה במוצרי אינטרנט.

ג'ובס הכריז במקוורלד על יישום ללא תשלום הנקרא "iTUNES", שלדבריו מקל על משתמשי אפל לקבל ולכתוב מוסיקה בתקליטורים, ולארגן ספריה מוסיקלית אישית.

"אנו עדים כיום למהפכה מוסיקלית", אמר ג'ובס, "עד עתה איחרנו לקחת בה חלק, אך מעתה נשלים את הפער בדילוגים מהירים".

אפל מסרה שהתוכנה, שתימכר לצרכן לחוד במחיר של מתחת ל-1,000 דולר, תאפשר למשתמשים לערוך מוסיקת DVD שתוכל להיות מנוגנת על טייפים של לקוחות.

מניית אפל עלתה אתמול ב-0.75 דולר, 4%, ל-17.25 דולר. המניה, שירדה חדות ממחיר של 55 דולר בספטמבר, רשמה שפל של 13.5 דולר בדצמבר.