רוני צלאח נרצח סמוך לחממות בגוש קטיף; מתנחלים הציתו חממות של פלשתינים באיזור

עימותים אלימים בין מתנחלים לפלשתינים * צה"ל בודק אם צלאח נרצח ע"י פועלים פלשתינים שעבדו אצלו * המתנחלים: מקיזים את דמנו וכובלים את ידי צה"ל

גופתו של רוני צלאח, בן 32, מגוש קטיף, נתגלתה הבוקר (ב') באיזור הסמוך לחממות בגוש קטיף. הגופה נמצאה כ-200 מ' ממשרדו ע"י קצין הביטחון של גוש קטיף. מחקירה ראשונית עולה, כי צלאח נורה בראשו. כוחות הביטחון מעריכים, כי התנזים או החמאס עומדים מאחורי הרצח.

בצה"ל דורשים מהרשות הפלשתינית לקבל את רשימות הפועלים הפלשתינים, שעבדו אתמול בחממות של רוני צלאח. על-פי ההערכות, צלאח, שעבד בחממות עד לשעות הערב, הותקף ע"י כמה פלשתינים, שרצחו אותו בירי, לקחו את מכוניתו ונסעו איתה לחאן יונס הסמוכה, שם הוצתה מכוניתו.

מפקד כוחות צה"ל ברצועת עזה הגדיר היום כ"פושר" את שיתוף הפעולה עם הרשות הפלשתינית בחיפושים אחרי צלאח, מהרגע שנודע על היעלמותו. הוא הדגיש, כי למרות הדיבורים על מאמץ פלשתיני נגד הטרור, המציאות בשטח שונה ופעולות האיבה נמשכות. הוא הזכיר, כי בנוסף לרצח של רוני צלאח, הופעל אתמול מטען חבלה נגד אוטובוס שהסיע מתיישבים בגוש קטיף.

בתגובה לרצח, הציתו מתנחלים מגוש קטיף חממות של פלשתינים באיזור. המתנחלים גם חיבלו בצנורות המים המוליכים לחממות. בכמה איזורים התפתחו קטטות בין מתנחלים לפלשתינים.

המתנחלים הודיעו, שהם דורשים תגובה תקיפה של צה"ל והפסקת כל הידברות עם הפלשתינים. "מקיזים את דמנו וכובלים את ידי צה"ל", טען אחד המתיישבים.

לטענתם, הרצח מוכיח, כי הפלשתינים מסוגלים לבצע פיגוע גם בתוך הגוש ולהימלט. "כבר אין לנו לאן לברוח, או היכן להסתתר. גם בין הגדרות של הגוש אנו חשופים לטרור. הפכנו לבשר התותחים של המדינה", אמר בזעם אחד התושבים, סמוך למחסן של צלאח.

שכנתו של צלאח, דתיה יצחקי, אמרה בשיחה עם אתר האינטרנט "YNET": הוא האמין בערבים והעסיק אותם, למרות שאנחנו מעסיקים תאילנדים. הוא היה איש שלום והיו לו הרבה חברים ערבים. לקח לנו הרבה זמן לשכנע אותו שהוא צריך ללכת עם נשק".

צלאח, בוגר סיירת מטכ"ל, התיישב עם אשתו אושרית בישוב כפר-ים בגוש קטיף. לזוג נולד ילד, בן שנה וחצי. אשתו של צלאח נמצאת כעת בהריון.

עשרות מתושבי גוש קטיף הגיעו במהלך הלילה לבית הוריה של אושרית בישוב גדיד, שם הם המתינו למידע על גורל בעלה, שתחילה היתה סברה שהוא נחטף ע"י פלשתינים. את ההודעה על הרצח מסר להם קצין הביטחון של גוש קטיף.