מאסר על תנאי וקנס למתנדבים שהאזינו במכשירים גנובים לשיחות של המשטרה ומד"א

בכתב האישום נגדם נטען, כי הבטיחו לתת סיוע כלכלי לעובדת בחברת ביפר תקשורת במחלקת שירות לקוחות. זאת, אם תעביר להם ללא חיוב מכשירי ביפר ואיתורית הצרובים על קודים של המשטרה ומד"א

מאסר על תנאי וקנסות הוטלו בבימ"ש השלום בת"א על צביקה רוזנטל מבני ברק, יעקב גרשקורן ואהרון גרוס מאשדוד. השלושה, מתנדבים בקבוצת זק"א (זיהוי קורבנות אסון), הורשעו, על פי הודאתם בהסדר טיעון, בהאזנות סתר, שידול לגניבה בידי מורשה וקבלת נכסים שהושגו בפשע.

בכתב האישום נגדם נטען, כי הבטיחו לתת סיוע כלכלי לעובדת בחברת ביפר תקשורת במחלקת שירות לקוחות. זאת, אם תעביר להם ללא חיוב מכשירי ביפר ואיתורית הצרובים על קודים של המשטרה ומד"א. במכשירים אלו מועבר מידע על אירועים פליליים. השלושה התכוונו לעשות שימוש במידע שיקבלו כתוצאה מהאזנה למכשירים.

העובדת גנבה יותר מ-15 מכשירים מקולקלים, הצרובים על הקודים המסויימים שדרשו הנאשמים, והעבירה אותם לידיהם. בנוסף, מסרה להם את קודי הגישה לטלפונים האישיים. בתמורה, סייעו לה הנאשמים בהעברת מוצרי מזון וכסף מזומן.

בכתב האישום נטען, כי במהלך פברואר-יוני 2000 האזינו השלושה, שלא כדין, לשיחות שהועברו במכשירים, קראו את הדיווחים והשתמשו במידע לצורכיהם הפרטיים.

רוזנטל הורשע גם ששכנע מתנדב במד"א להאזין לשיחות שהועברו במכשיר ביפר גנוב שמסר לו המכוון על קודים של המשטרה.

הלה האזין לשיחות ועדכן את רוזנטל על אירועי מוות בגוש דן.

רוזנטל הואשם גם בשידול נהג אמבולנס להאזין לשיחות שהועברו במכשיר ביפר גנוב, הצרוב על הקודים של משטרת מחוז ת"א ומרחב איילון.

השופט דוד רוזן ציין בגזר דינם של הנאשמים, כי הם עברו עבירות מכוערות ולא מעט קשות, אולם יש להתחשב בעבודת הקודש שלהם במסגרת אגודת זק"א וראוי כי תרומתם הנכבדת תעמוד לזכותם ביום דינם.

רוזנטל נידון לחצי שנת מאסר על תנאי ו-2,000 שקל קנס. גרשקורן וגרוס נידונו לשלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס של 1,000 שקל. (ת.פ 10380/00).