זירוקס תשווק מדפסות של סאיטקס

לא הרבה נשאר מסאיטקס ההיסטורית. לאחר שויתרה על חטיבת הקדם דפוס שמוזגה עם קריאו הקנדית, הפכה סאיטקס למעין חברת אחזקות, עם כ-27% אחזקה בקריאו ובעלות מלאה על סאיטקס ויז'ן, מתחום הפורמט הרחב, וסאיטקס דיגיטל פרינטינג, מתחום הדפוס הדיגיטלי. לא שמדובר חס וחלילה בחברות זניחות, אבל לעומת התקוות הגדולות שתלו בספינת הדגל זאת בפירוש אכזבה גדולה.

היום פרסמה החברה כי סאיטקס דיגיטל חתמה על הסכם עם ענקית הדפוס זירוקס לשיווק מדפסת ה-Versamark שלה. מדפסת זו, שמכירותיה ברבעון האחרון של 2000 הסתכמו לפי ההערכות בכ-10 מיליון דולר, היא פלטפורמת דפוס הכוללת מכונות Low-end מסדרת VersaMark MPS ומכונות High-end מסדרת BCP VersaMark. מיצוב השוק של מכונות ה-VersaMark הוא של מכונות מהירות, כ-2,000 דפים לדקה בעלות נמוכה כ-2-1 סנטים לדף מודפס.

"למעשה", אמר היום יואב שלוש, נשיא סאיטקס, "מדובר בהסכם להפצת מדפסות הצבע של סאיטקס שהן מדפסות הדיו המהירות בעולם. מעבר לכך הן יכולות להדפיס בצבע ואינפורמציה שמשתנה מדף לדף. תודות ליכולות האלו פונה המדפסת ללקוחות רבים ושונים כמו מועדוני משתמשים, משרדי שרותי לקוחות ועוד.

"השימושים של המדפסת מגוונים. אפשר להשתמש בה להדפסת חשבוניות של חברות טלפוניה, הדפסת מידע פיננסי, מידע של קשרי לקוחות דיוור ישיר ועוד. היתרון שוב הוא ביכולת להדפיס באותה הסדרה דפים עם אינפורמציה שונה לצד אינפורמציה זהה".

- מה היתרונות בהתחברות עם זירוקס?

"חשוב לציין שבינתיים יש מכתב כוונות, אבל זה לא סופי. הסכם אמור להיחתם ממש בימים הקרובים. לפי ההסכם בדרך, זירוקס ישווקו את המכונות ללקוחותיהם. אנחנו נהיה נותני שירותים ללקוחות. בפועל, אגב, כבר התחלנו לעבוד עם זירוקס ויש לקוח אחד בשבדיה שכבר רכש את המדפסת שלנו דרך זירוקס".

- ומה ההסכם נתן לזירוקס. אין לה טכנולוגיה דומה?

"לא. לא ברמה הטכנולוגית ולא ברמה של המהירות. יש לה מדפסת תחת טכנולוגיית לייזר, אבל כחברה טכנולוגית מובילה היא מעוניינת לתת את מגוון הפתרונות. ההסכם,למעשה, הוא הצבעת אמון בטכנולוגיה של סאיטקס. עד היום, אגב, היא כמעט תמיד השתמשה בטכנולוגיה של עצמה".

- המצב הרעוע של זירוקס לא מפחיד אותכם?

"כל העולם מכיר את מצבה, אבל יש לה הרבה יותר לקוחות מאיתנו כך שאין לנו שום בעיה להתחבר עם זירוקס. מעבר לכך, הם הציגו אתמול תוכנית לשיפור מצבם ותוכנית בנוגע לעתיד. אבל זה לא העניין, אנחנו לא בנקאים, אלא שותפים".

- כמה העסקה תתרום להכנסות?

"עדיין לא הערכנו, ואנו לא משנים את התחזיות. אני רוצה לראות שהתוכנית מתקדמת ואז אם יהיה צורך נמסור פרטים".