חברת טלקום אוסטרלית בה מעורב מרדוק עברה לניהול מטעם הבורסה

בעלות העניין בחברה, ניוז קורפ של מרדוק ו-PBL של קרי פקר, טוענות שהן הולכו שולל באשר לחוסנה הפיננסי .לוסנט היא הנושה הגדולה

One.Tel, חברת טלקום אוסטרלית כושלת, הפקידה היום (ד') את ניהולה בידי אנשי ניהול מקצועיים, אחרי שניוז קורפ ופבלישינג אנד ברודקסטינג (PBL), בעלות המניות העיקריות בה, מסרו כי הולכו שולל באשר לחוסנה הפיננסי של החברה.

ניוז קורפ, תאגיד המדיה הבינלאומי שבשליטת רופרט מרדוק, ו-PBL בבעלות המיליארדר קרי פקר, המחזיקות ביחד 41% ממניות החברה, הזרימו בשנים האחרונות כמעט 900 מיליון דולר אוסטרלי לחברה.

שתי חברות המדיה שאת השקעותיהן ב-One.Tel הובילו צאצאי האבות המייסדים, לכלן מרדוק וג'יימס פקר, הודיעו בתחילת החודש כי יעניקו גיבוי לתוכנית הנפקת זכויות בהיקף של 132 מיליון דולר אוסטרלי, שאמורה היתה להזרים מימון חדש לחברה.

אולם בהצהרה שפורסמה על ידי הבורסה האוסטרלית היום מסרו נציגי שתי החברות כי בדיקת היתכנות של מבקרים מטעמן, גילתה כי גיוס של 132 מיליון דולר לא יספיק כדי להבטיח את כושר הפירעון של החברה.

בהצהרה נפרדת, מסרו לכלן מרדוק וג'יימס פקר כי הוטעו באשר למצבה הפיננסי האמיתי של החברה. "בדומה לבעלי המניות, גם אנחנו מאוד מאוד זועמים", מסר הצמד. "אנחנו מתכוונים לבחון היטב את כל הסעדים המגיעים לנו".

המנהלים המקצועיים שהוצבו ב-One.Tel מסרו כי החלו בבדיקת פעילות החברה ובדיונים עם נושיה. עם זאת, הם הבהירו כי הפעילות האוסטרלית שלה תמשיך לפי שעה.

בעוד הפסדיה הפוטנציאליים של ניוז קורפ מוערכים ב-500 מיליון דולר אוסטרלי והפסדיה של PBL מוערכים ב-300 מיליון דולר אוסטרלי, מתברר כי הנושה הגדולה ביותר של One.Tel היא דווקא לוסנט טכנולוג'יס.

חברת ציוד הטלקום האמריקנית (ראו ידיעה נפרדת על כשלון שיחות המיזוג עם אלקטל) ) חתמה עם One.Tel על הסכם לבניית רשת טלפון נייד באוסטרליה בהיקף 1.1 מיליארד דולר אוסטרלי. תשלומי הריבית על אשראי הספקים שהעניקה לוסנט היו אמורים להתחיל ב-2003, ותשלומי הקרן היו אמורים להיפרע לפני 2006.

One.Tel מסרה כי חברות הבנות שלה הפועלות בחו"ל כפופות לחוקים במדינות שבהן הן פועלות, ולפיכך יטופלו בנפרד. נכון להיום, אין שום ודאות לגבי עתידן. בבריטניה חולשת הפעילות המקומית של One.Tel על 650,000 לקוחות שיחות חוץ, ובעבר נחשבה למותג הזר המוכר ביותר בבריטניה (אחרי פוסטר). בנוסף, יש ל-One.Tel פעילויות בהולנד, גרמניה, צרפת ושווייץ.