היכונו לקו הצהוב

קו רכבת קלה שלישי עשוי לחבר, ביום מן הימים, בין ת"א, הרצליה ורמת השרון

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ת"א החליטה להתחיל בהכנת תוכנית מתאר מחוזית לקו הרכבת הקלה השלישי, הקו הצהוב, בצפון מחוז ת"א ובתחומי העיר הרצליה, רמת השרון וצפון ת"א.

התוכנית תכלול בדיקת חלופות לאיזורי תחזוקה ותפעול (דפו) בתחומי הערים הללו, ובדיקת חלופות להתוויית הקווים, וזאת עפ"י הביקושים העתידיים. הכנתה של תוכנית זו תצטרף לקווים אשר תכנונם כבר התקדם במחוז.

הקו הראשון הוא הקו האדום, שאושר במועצה הארצית, מפתח-תקווה לבת-ים דרך בני-ברק, רמת-גן ות"א-יפו, באורך 22 ק"מ, כש-7.5 ק"מ מתוכם יהיו תת-קרקעיים. הקו יכלול 25 תחנות עיליות ו-9 תחנות תת-קרקעיות, והדפו שלו ימוקם בקרית אריה שבפתח-תקווה.

הקו הירוק עומד כיום בדיון בין הגורמים השונים, לרבות עיריית ת"א וחברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האמונה על פרויקט הרכבת העירונית בכל מטרופולין ת"א. אורכו של קו זה 21 ק"מ, ממערב ראשון לציון, דרך מרכז חולון ועד מרכז ת"א. קו זה אמור לשמש כקו משלים לקו האדום, והוא יבצע סיבוב מעגלי בתוך ת"א.

קו זה, שיכלול 32 תחנות, אמור לפגוש את הקו האדום בתחנת ארלוזורוב של רכבת ישראל, והדפו שלו ימוקם ליד צומת הסיירים, בסמוך לכביש 4, מזרחית לגהה.

עוד בתוכניות העתידיות - הקו הרביעי, הקו הסגול, באורך 12 ק"מ עם 20 תחנות, שעתיד לנוע בין ת"א לקרית אונו.