בין ארבעה קירות

דינר ראש (ארה"ב, 2001).

נא להכיר: בוב ג'יראלדי, בעל מסעדה ובמאי מצליח מאוד של סרטי פרסומות ווידיאוקליפים - שתי סיבות מספיק טובות להכשרתו כבמאי סרטי עלילה. "דינר ראש" הוא סרטו השני, והוא אכן משלב בין מסעדה, קולנוע רעשני וקליפי, והרבה אוכל טוב.

המסעדה של ג'יראלדי ממוקמת בלב מנהטן. קוראים לה ג'יג'ינו, והיא הופכת לאתר הצילומים הכמעט יחיד לסרט המוטרף הזה. את התסריט כתבו חבריו של המסעדן, ריק שונסי ובריאן קלאטה.

סרטי אוכל מוכרים לאחרונה כ"תבשיל קולנועי" מצליח ומקורי. "אוכל, שתייה, גבר, אשה" הטייוואני, איפשר להציץ בעבודת הבישול של הבמאי אנג לי, שהוא גם שף מוכשר. ג'יראלדי עושה כמעט דבר דומה, ומעניק לנו הצצה אל המסעדה והמטבח של מי שמכיר אותם מבפנים.

הסיפור מתרחש בחורף סגרירי. המסעדה הומה האדם, וצריך להזמין מקום מראש כדי לטעום ממעדני השף (אדוארדו בלריני). אביו של השף, דני איילו, הוא הבעלים. יש לו מספיק זמן כדי לבחון שוב ושוב את אורחי המקום, והשמחה הולכת ומתרבה, כאשר לאותו מקום ובאותו ערב מתנקזים בלש ואשתו, שני מאפיונרים, מבקרת מסעדות חריפה (סנדרה ברנהרד), ברמן אינטליגנטי במיוחד, אורח הלהוט אחר נשים, אמנית המחפשת הכרה ומיד, בעל גלריה ומארחת חתיכה, שכל הגברים מבקשים לבחון אותה מקרוב.

הסרט היה הצלחה גדולה בארה"ב. 100 דקות.

החדר (ארה"ב, 2002).

"החדר" הוא סרט אימה מסוגנן ומיוחד במינו, יצירה נוספת פרי כשרונו של הגאון החדש של הוליווד, דייויד פינצ'ר. פינצ'ר כבר זכה בשבחים על "שבעה חטאים" ו"מועדון קרב". "החדר" הוא סרטו החמישי, שבהחלט מממש את ההבטחות מסרטיו הקודמים.

תסריטו המקורי של דייויד קופ (שגם הפיק) עוסק באם ובתה, ששוכרות בית מפואר בלב ניו יורק, לאחר שהאב נטש אותן לטובת מאהבת צעירה. האם היא ג'ודי פוסטר, שמזמן לא נראתה טוב כל-כך - ושמאז "שתיקת הכבשים" המתינה בסבלנות לתפקיד ההולם את כשרונותיה. את בתה מגלמת קריסטן סטיוארט.

השתיים הופכות לקורבנות כבר בלילה הראשון, כאשר יורשו של מי שבנה את הבניין ומת זה מכבר, מחליט לממש את הירושה ומייד. הוא מגיע עם שני חברים, והשלושה לא יודעים שהמקום מאוכלס בשתי נשים. השתיים, לעומתם, מאמינות שהשלושה חדרו פנימה כדי לבצע בהן את זממם. החדר, ששם הסרט רומז עליו, הוא חדר אטום, ואליו נכנסות השתיים ומסתגרות עד יעבור זעם.

אבל הזעם לא עובר. אדרבא: הוא צובר תאוצה, והופך את הסרט למסע מותח מאוד בתוך תודעתה של אם צעירה. הכל כדי לשמור על חיי בתה, כולל שימוש באקדח ושאר כלי משחית.

כורסט וויטקר וג'ארד ויטו, יחד עם זמר הקאנטרי דיווייט יוקאם, הם השלישייה המסוכנת. 115 דקות.