רונן קריסטל קנה ממדרשת רופין בעמק חפר 300 דונם ואת ביה"ס להנדסאים

ישלם 32 מיליון שקל - 45% מחובות המדרשה * הוארכה ב-4 חודשים הקפאת ההליכים

איש העסקים רונן קריסטל, מבעלי מלון ימית בת"א, קנה ממדרשת רופין 300 דונם בעמק חפר וכן את ביה"ס להנדסאים של המדרשה - סוכם סופית ונחתם בראשית השבוע. הוא ישלם 32 מיליון שקל.

קריסטל שילם דמי קדימה של 500 אלף שקל. את היתרה ישלם בעוד חודשיים, אם ולאחר שיגיע להסכמים עם מפעילי השירותים הנמצאים על המתחם. ביהמ"ש המחוזי בת"א האריך את הקפאת ההליכים נגד המדרשה עד 11 בספטמבר, כדי לאפשר לסכם את העיסקה.

יצוין, כי הסכום שישלם קריסטל מכסה רק כ-45% מכלל חובות המדרשה לנושים - סטודנטים, בנקים, ספקים, עובדים ואחרים. עם זאת, ייתכן שחוב של 22 מיליון שקל של המדרשה לסטודנטים יימחק, אם הצדדים יגיעו להסכם בעניין זה.

לצורך העיסקה יש להבחין בין מדרשת רופין, שהיא בעלת הקרקע, לבין המרכז האקדמי, שהוא עמותה המטפלת בצד המקצועי של הלימודים.

ל"גלובס" נודע, כי קריסטל יקנה במסגרת העיסקה את שלושת הנכסים הבאים:

* 150 דונם עם תב"ע מאושרת לבנייה, שעליהם בנויים כיום כיתות לימוד בשטח של 4,000 מ"ר, מעונות סטודנטים וקפיטריה. חלק מזכויות הבנייה עדיין לא נוצלו. המרכז האקדמי של רופין, שהוא עמותה עצמאית, ישכור את כיתות הלימוד ב-800 אלף שקל לשנה, בחוזה ל-5 שנים.

* 150 דונם קרקע חקלאית. אם ירצה קריסטל לבנות עליה בעתיד, יצטרך לבקש שינוי ייעוד ואישורי תב"ע.

* ביה"ס להנדסאים של המדרשה, שבו 1,100 סטודנטים. קריסטל יקנה את הפעילות האקדמאית, וכן 1,500 מ"ר שטח בנוי, לכיתות לימוד. הוא יקים חברת ניהול שתעסוק בניהול האקדמיה של ביה"ס.

במקביל, סוכמה עיסקה נוספת, שבה העבירה המדרשה למרכז האקדמי רופין שטח של 80 דונם.

2,900 הסטודנטים במרכז האקדמי שילמו שכר לימוד לשנה הנוכחית, והתברר שמדרשת רופין השתמשה לצרכיה ב-16 מיליון שקל מסכום זה. הצדדים סיכמו, כי המתחם של 80 דונם יועבר מהמדרשה למרכז האקדמי כנגד ביטול החוב.

מינהל מקרקעי ישראל אישר כבר את העברת חוזה החכירה של המתחם ממדרשת רופין למרכז האקדמי. המרכז האקדמי מתכנן לבנות כיתות לימוד נוספות ומעבדות על שטח זה. בנוסף, יבנה המרכז האקדמי מגרשי חניה על שטח צמוד נוסף של 35 דונם, שהועבר אף הוא לבעלותו.