מנכ"ל איי.די דיזיין: אם המו"מ למיזוג עם ביתילי יבשיל - שני המותגים ימשיכו להתקיים

זו הפעם השלישית בשלוש השנים האחרונות שבה קבוצת פישמן בוחנת מיזוג עם ביתילי, שבבעלות משפחת איתני

המגעים למיזוג בין רשת איי.די.דיזיין לרשת ביתילי, שעליהם דווח לבורסה ביום ה', הם הפעם השלישית בשלוש השנים האחרונות שבה קבוצת פישמן, שאליה משתייכת איי.די.דיזיין, בודקת אפשרות למיזוג עם הרשת של משפחת איתני. המגעים התחדשו כעת עקב השינויים המתחוללים בשוק הריהוט, ובמשק בכלל.

מנכ"ל אי די דיזיין, יוחאי שוחט, אמר כי אם המו"מ, שנמצא בשלב של גישושים ראשוניים, יבשיל, שני מותגי הרשתות ימשיכו לפעול ואף אחד מהם לא יימחק. הסיבה לכך, לדבריו, היא הערך הנכסי שבו מחזיק כל אחד מהמותגים.

בתשובה לשאלת "גלובס" הכחיש שוחט הערכות בענף, לפיהן איי.די דיזיין רשמה הפסדים כבדים בשנה החולפת. לדבריו, הוא אינו זוכר את התוצאות הכספיות של שנת 2001, ואילו ברבעון הראשון של 2002 נרשם רווח.

שוחט הודה כי רצף הפיגועים בחודשים מארס-אפריל הביא לירידה חדה של כ-30%-20% במכירות הרשת ומנע אפשרות לעמוד ביעדים שנקבעו מראש.

שוחט ציפה לסיים את 2002 עם מכירות של כ-150 מיליון שקל - שמשקפות עלייה של כ-40% לעומת שנת 2001. אולם, על סמך התוצאות של המחצית הראשונה, נראה שהרשת תתקשה להגיע ליעד מכירות זה.

כדי להגדיל את היקף המכירות ואת התנועה בסניפים, יוצאת הרשת במבצע שבמסגרתו כל לקוח עשירי מקבל בחזרה את כל סכום הקנייה לצורך קנייה נוספת. בנוסף, הרשת תעלה ב-1 באוגוסט את קמפיין ראש השנה. הרשת מצפה לרשום בתקופת החגים השנה מכירות שיא של כ-35 מיליון שקל.

הרשת, המונה שמונה סניפים, פותחת בימים אלה סניף חדש בגעש, בהשקעה של 2.5 מיליון שקל. הסניף ישתרע על 2,100 מ"ר וצפוי לרשום מכירות של כ-25 מיליון שקל בשנה.

מאז ראש השנה האחרון (2001) עושה הרשת מאמצים לנפץ את "מיתוס המחירים הגבוהים", תוך הדגשת מסר של מחירים נוחים, שתואמים את מדיניות הורדת המחירים בשיעור של 40%-30%.

רשת ביתילי נמצאת בבעלות משפחת איתני, המחזיקה בבעלות על שטיחי כרמל, ואילו איי.די.דיזיין מופעלת בזיכיון על-ידי פישמן רשתות.

על פי הערכות בענף, מכירות איי.די דיזיין מסתכמות בכ-100 מיליון שקל בשנה, ואילו לביתילי מחזור מכירות של כ-200 מיליון שקל בשנה.

זו לא הפעם ראשונה שפישמן רשתות פועלת למיזוג רשתות בבעלותה עם רשתות מתחרות. בעבר מוזגה רשת הנדימן לתוך הום סנטר של פישמן רשתות, והיפרטוי מוזגה לתוך טויס אר אס.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".