גורמים בבנק ישראל: אין ביקוש לבנקים הקטנים המוצעים למכירה

אין קונים לבנקים הקטנים המוצעים למכירה. מכירת בנק הבניה אינה יוצאת לפועל, כיוון שלא נמצאו קונים שיהיו מוכנים לשלם את המחיר שמבקש בעל השליטה ז'ק בר. טרם נמצא קונה גם לבנק יורו-טרייד - אומרים גורמים בבנק ישראל.

בבנק ישראל מעריכים, כי גם כל התוכניות הנמצאות במגירות במשרדי הממשלה על אפשרות פיצול הבנקים הקטנים - כמו בנק אמריקאי ישראלי ובנק מסד, חברות בנות של בנק הפועלים - מהקבוצות הבנקאיות אינן ישימות. אם יבצעו את הפיצול, לא יימצאו קונים שיהיו מוכנים לשלם את המחירים המבוקשים, כיוון שהרוכשים הפוטנציאליים מציעים מחירים נמוכים באופן מהותי.

היעדר הביקוש לבנקים קטנים נובע מהעובדה שהבנקים הגדולים שולטים על המערכת הפיננסית. באחרונה העמיקו הבנקים הגדולים את פעילותם והם נותנים מיגוון שירותים, כולל כאלה שמספקים הבנקים הקטנים.

גם הניסיון לפתח בנקים העוסקים בתחומים ספציפיים אינו מצליח, כי הבנקים הגדולים הפכו לסופרמרקטים של נותני שירותים. כמו כן, הבנקים הקטנים מתמודדים עם הוצאות לא קטנות, כך שההכנסות אינן מותירות רווחיות נאותה על ההשקעה המתבצעת.

גורמים בנקאיים ציינו, שבאחרונה נעשו ניסיונות לעניין בנקים בינוניים מחו"ל ברכישת חלק מהבעלויות על הבנקים הקטנים בארץ, אך הם לא גילו עניין ונרתעו מהמחירים המבוקשים. «מעריב« גורמים בבנק ישראל: אין ביקוש לבנקים הקטנים המוצעים למכירה «