אי תשלום במועד עבור האגרה בכביש חוצה ישראל, יגרור תשלום בסך 60 שקל לכל נסיעה. בתחילת השבוע קיבלו 150 אלף בעלי רכבים חשבוניות לתשלום עבור נסיעה בכביש שהתבצעה החל מ-29 בדצמבר ועד סוף פברואר.
חברת דרך ארץ, זכיינית הכביש, אמורה לגבות את הנסיעה רק מלקוחות מזדמנים - 110 אלף כלי רכב. הרכבים המנויים (מנוי פסקל או מנוי וידאו) משלמים באופן אוטומטי, באמצעות הוראות קבע בכרטיס אשראי או דרך חשבון הבנק.
סמנכ"ל השיווק, רחלי טורטון, אמרה ל"גלובס": "החשבוניות לתשלום ללקוחות מזדמנים הגיעו לבתים רק בתחילת השבוע.
מדי יום אנחנו מקבלים פניות של 1,500 לקוחות לבירור החשבונותשהופקו. 40%-30% מתוכם משלמים מיד.
החיובים בכרטיסי האשראי ובהוראות הקבע בוצעו בתחילת מארס, ובהתאם למועדי החיובים השונים של חברות האשראי".
טורטון ציינה כי ישנם לקוחות שמנסים להתחכם ו"לעבוד" על המערכת באמצעות שינוי המספר בלוחית הרישוי באמצעות טוש, או בעלי רכבים, שטוענים שהם לא ביצעו את הנסיעות. לדבריה, לחברת דרך ארץ יש היכולת לאתר את התקלות ולהתמודד עם המתחכמים למיניהם.
הקושי העיקרי הוא כאמור בגביית האגרה מלקוחות מזדמנים. דרך ארץ החליטה להנפיק חשבונית בסכום הנמוך מ-80 שקל רק אחת לשלושה חודשים.
לקוחות מזדמנים יכולים לשלם באמצעות כרטיסי אשראי במוקד בשירות ובבנקים, מלבד בנק הדואר. החוק מאפשר שורה של סנקציות נגד נהגים שלא ישלמו, כולל אי חידוש רשיון רכב ונהיגה, החרמת הרכב ועוד.
הכספים שגובה דרך ארץ בשלב זה ועד להשלמת הכביש לא ייכללו בהתחשבנות בינה למדינה לצורך חישוב גובה הפיצוי. על-פי הסכם הזיכיון, פעמיים בשנה תיערך בדיקה לבחון את מספר המכוניות בפועל ביחס לתחזית.
אם מספר המכוניות בפועל נמוך מהתחזית - תפצה המדינה את דרך ארץ ב-80% מגובה ההפרש. במקרה ההפוך, תשלם דרך ארץ למדינה 57% מההכנסה העודפת.
מערכת ההתחשבנות ההדדית של הממשלה עם דרך ארץ תתחיל במחצית 2004, עם השלמת כל הכביש, לאורך 86 ק"מ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.