"אפי תהיה האינטל של עולם הדפוס"

כך מעריכים ברוברטסון סטיבנס בעקבות כנס משקיעים ואנליסטים ראשון מסוגו שקיימה החברה בסוף השבוע האחרון בסן פרנסיסקו

לעומת סאיטקס המדשדשת ואינדיגו שעדיין לא פורצת, בולטת לאחרונה הצלחתה של נציגה אחרת של ענף הדפוס, חברת אפי.

אפי, שעברה משבר קשה בסוף שנת 97', הצליחה להפגין שיפור משמעותי בעסקיה במחצית השנייה של שנת 98'. אולם ההתאוששות הזו, מסתבר, היתה ככל הנראה רק הסיפתח לזינוק משמעותי הרבה יותר שצפוי להתרחש בשנה הנוכחית.

אפי עוסקת בפיתוח שרתי צבע המאפשרים להפוך מכונות צילום למכונות דפוס. מוצר הדגל של החברה הוא שרת הצבע פיירי, המאפשר לבצע הדפסות ישירות מהשולחן המשרדי, ובכך חוסך את הצורך בשכירתם של שירותי דפוס יקרים.

לצד שרת הפיירי הציגה לאחרונה אפי שורה של מוצרים חדשים, אשר להערכת בנק ההשקעות רוברטסון סטיבנס עשויים להזניק את החברה קדימה.

בסקירה שפורסמה כעת מעריכים ברוברטסון כי המגמה החשובה המסתמנת מתמהיל המוצרים החדש של אפי היא הפנייה הגוברת והולכת לפלח השוק הנמוך יותר, וזאת בין השאר על ידי השקתם של בקרים למכונות צילום שחור-לבן. השקתם של בקרים אלו מהווה שינוי מהותי במדיניותה של אפי, שעד כה התרכזה בפיתוח מוצרים למכונות צבע בלבד, המיועדים במובהק לפלח השוק העליון.

ברוברטסון מציינים כי ברבעון הראשון של השנה, שתוצאותיו פורסמו לפני מספר שבועות, תרמו כבר הבקרים למכונות שחור-לבן כ-%14 מהכנסותיה של אפי, לעומת %1 בלבד בשנה שעברה.

אפי, שהקדימה לפרסם את תוצאותיה לרבעון ועשתה זאת לפני כחודש, הציגה ברבעון מכירות של 120 מיליון דולר, לעומת כ-127 מיליון דולר ברבעון הקודם. הרווח הנקי שהציגה אפי ברבעון עמד על 22.3 מיליון דולר, מעט פחות מאשר ברבעון הקודם, אולם מדובר כאמור רק בסיפתח לשנה שאמורה להיות טובה במיוחד לאפי.

בסוף השבוע האחרון קיימה אפי, לראשונה בתולדותיה, כנס מקיף בהשתתפות משקיעים ואנליסטים (בדומה לכנס שערכה לפני מספר חודשים חברת צ'ק פוינט). בכנס הציגה אפי פיתוחים חדשים ומסרה תחזיות לעתיד.

בהתבסס על הנתונים שהוצגו בסוף השבוע משגרים כעת האנליסטים אלכס מו ודניאל ניילס מרוברטסון סטיבנס תחזית אופטימית במיוחד לגבי אפי. אפי, להערכתם, צפויה להציג ברבעונים הקרובים, ובמיוחד בשני הרבעונים האחרונים של השנה, קפיצת מדרגה משמעותית בהכנסותיה, ובסיכומה של השנה היא צפויה להגיע לראשונה לרמת הכנסות של יותר מ-500 מיליון דולר, וזאת לעומת הכנסות של כ-400 מיליון דולר בשנה החולפת.

הצלחתתה של אפי, לדבריהם, נובעת מהעובדה שהחברה היא זו אשר "מספקת את כלי הנשק לצדדים היריבים בתעשיית הדפוס". המומנטום החיובי הצפוי בחברה נובע, לדבריהם, מהשינוי החד במדיניותה ומהפנייה לפלח השוק הנמוך, מגמה אשר לדבריהם צפויה להתחזק עם השקתם של מוצרים חדשים בתקופה הקרובה. "אפי עומדת להיות האינטל של תעשיית הדפוס", מסכמים ברוברטסון את סקירתם, וחוזרים על המלצת ה-BUY שלהם למניה.

המלצה נלהבת לא פחות קיבלה אפי רק לפני מספר ימים מבנק ההשקעות מורגן סטנלי, שהחל לכסות את המניה עם המלצת קנייה ומחיר יעד של 56 דולר. במורגן סטנלי מציינים כי אם אפי תוסיף להכות את התחזיות גם ברבעונים הקרובים, צפוי מחיר היעד הנוכחי להתעדכן כלפי מעלה.

אפי, השוכנת בעמק הסיליקון, היא חברה אמריקנית לכל דבר, וההקשר הישראלי שלה מתמצה בזהותם של מייסדה, אפי ארזי (שבינתיים עבר לפרויקט אחר - חברת אימידיה) ונשיאה הנוכחי, דן אבידע. אבידע, אגב, כבר מיהר לאחרונה לנצל את רמות השיא אליהן הגיעה המניה לאחרונה, כ-46 דולר, כדי לממש מעט אחזקות. אבידע הודיע על כוונתו למכור כ-60 אלף מניות אפי, ולפי מחירה הנוכחי של המניה צפויות מכירותיו להסתכם בכ-2.8 מיליון דולר