שמרוק רכשה 20% ממניות CMT תמורת 6 מיליון דולר

במחיר כמעט זהה לשוק * רכשה את המניות מפול קפיטל, קרן ההון סיכון האמריקנית

באחרונה, מרכזות החברות הישראליות הנסחרות בבורסות אירופה השונות תשומת לב רבה יותר מאשר בעבר. ההשתלטות של בית ההשקעות הבריטי, שור קפיטל, על חברת הביוטכנולוגיה XTL היא דוגמה טובה לכך. היום הגיעה תורה של חברת CMT מדיקל, הנסחרת בבורסת הנובו-מרשה הצרפתית.

החברה הודיעה כי קבוצת שמרוק, זרוע ההשקעות של רוי דיסני, רכשה 20% ממניותיה תמורת 6 מיליון דולר ולפי מחיר של 7.5 דולר למניה, מחיר המשקף פרמיה של כ-4% מעל מחיר השוק ביום חמישי. מניית CMT זינקה ביום ו', טרם פרסום העיסקה, בכ-10%, למחיר של כ-6.88 אירו (כ-8 דולר), הגבוה בכ-7% מהמחיר בו ביצעה שמרוק את הרכישה.

את המניות רכשה שמרוק מבעל מניות קיים, קרן ההון סיכון האמריקנית, פול קפיטל, אשר השקיעה לראשונה במניות CMT טרם ההנפקה הראשונה של החברה, בין השנים 99'-98'. לאחר מכירת המניות לקבוצת שמרוק נותרה פול קפיטל עם כ-2% ממניות CMT. בעלי המניות הנותרים בחברה הם חברת "נופית סנטר" עם כ-19% מההון וקבוצה של קרנות הון סיכון ישראליות, ביניהן IIVG ו-IIRF עם כ-12% מההון. שאר מניות החברה נמצאות בידי הציבור.

יוסי קצב, נשיא החברה, מסר בעקבות ההודעה כי קבוצת שמרוק תחזק את CMT ותתרום להמשך צמיחתה: "אנו מאמינים כי השקעה זו היא הבעת אמון מרשימה מצד קרן השקעות בינלאומית המכירה היטב את הכלכלה והשוק הישראלי. אין ספק כי השקעה זו תתרום לשגשוגה ולצמיחתה של החברה בשנים הקרובות". לשמרוק, כידוע, השקעות נוספות בישראל, ביניהם תדיראן קשר וחברת פלאפון.

- יוסי קצב, כיצד נוצר הקשר עם שמרוק?

"קבוצת שמרוק התעניינה ב-CMT מזה זמן רב ולהערכתה יש לחברה פוטנציאל גדול להמשיך ולצמוח. לא מדובר כאן בהשקעה זמנית בלבד אלא בהשקעה לזמן ארוך. לשמרוק יש כוונות להשקיע עוד בחברה והקבוצה פתוחה להגדיל את השקעתה בחברה, כל עוד, כמובן, היא תוכל לראות פירות מהשקעתה זו".

- שמרוק מתכוונת להיות משקיע פיננסי או אסטרטגי?

"קבוצת שמרוק לא תיקח חלק בניהול השוטף של החברה, אך יש בכוונתה להיות מאוד פעילה בכל הקשור לאסטרטגיה של החברה".

- מדוע החליטה הקרן האמריקנית למכור את אחזקתה בחברה?

"קרן פול קפיטל היא קרן הון סיכון בעלת אורך חיים מסוים. הם לא התכוונו להחזיק את מניות החברה לנצח. כמו כל קרן הון סיכון, הם רצו לעשות אקזיט והם עשו אפילו אקזיט מוצלח. האקזיט הנוכחי אינו הראשון שלהם. במהלך ההנפקה הראשונה, הם הספיקו למכור אחוז מסוים מאחזקתם, גם ברווח, ועכשיו הם החליטו לעשות אקזיט שני. למרות זאת, הם העדיפו לא לצאת לגמרי מהחברה ולהישאר עם 2% מהמניות".

CMT, הממוקמת בחיפה, עוסקת בפיתוח, בשיווק ובייצור של מערכות הדמיה דיגיטלית לחדרי רנטגן. החברה הוקמה בשנת 81' על ידי קבוצה של מדענים מהטכניון ומאוניברסיטת תל אביב, שמטרתם היתה לפתח יישומים טכנולוגיים מתקדמים לתחום הרפואי. במאי 99' הנפיקה החברה לראשונה את מניותיה בבורסה הצרפתית וגייסה כ-12 מיליון דולר לפי מחיר של כ-10.9 אירו. כיום, כאמור, נסחרת המניה לפי מחיר של 6.88 אירו, המשקף לה שווי שוק של כ-31 מיליון דולר.

מוצרי החברה נמכרים ברחבי העולם בשני שווקים עיקריים: שוק ה-Add-on (שדרוג) של חדרי רנטגן אנלוגיים לדיגיטליים, בו המכירות נעשות באמצעות מפיצים אזוריים באזורים גיאוגרפיים שונים ושוק ה-OEM (מכירת המערכות כחלק אינטגרלי מחדרי רנטגן חדשים). בשוק זה, לחברת CMT שותפות אסטרטגית רבת שנים עם שני תאגידי ענק, טושיבה היפנית וג'נרל אלקטריק האמריקנית.

אשתקד הסתכמו מכירות החברה בכ-19.1 מיליון דולר, קיטון של כ-6% לעומת שנת 2001 בה הסתכמו ההכנסות בכ-20.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-4.5 מיליון דולר לעומת כ-4.3 מיליון דולר ב-2001. ברבעון הראשון של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-5.2 מיליון דולר לעומת כ-4.2 ברבעון הקודם וכ-6.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשבועות האחרונים השלימה החברה את תשלום הדיבידנד לבעלי המניות בגין רווחי 2002 בסכום של 1.5 מיליון דולר. בקופת החברה נחים מזומנים בסכום של כ-20 מיליון דולר ו-CMT שוקלת באחרונה להשתמש במזומנים על מנת להשקיע בחברות בעלות יכולות טכנולוגיות הסינרגטיות לפעילותה.

"נופית סנטר" נמצאת בבעלות חיה גרינברג, אישתו של שלמה גרינברג, בעל הטור "וול סטריט". שלמה גרינברג עצמו מכהן כדירקטור ב-CMT.