64 פצועים, מהם שניים קשה ושלושה בינוני, בפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע

המחבל הגיע מחברון, סרק את התחנה המרכזית וזרק שני רימוני רסס על הנוסעים

64 עוברי אורח, בעיקר נוסעי התחבורה העירונית בבאר שבע, חלקם חיילים, נפגעו היום (ב') בפיגוע בתחנה המרכזית בעיר. בשעה 8 בבוקר הגיע למקום מחבל, ככל הנראה תושב חברון, וזרק שני רימוני רסס. המחבל נלכד, ובחקירתו הודה במעשה.

המחבל, תושב שטח B שבאחריות בטחונית ישראלית-פלשתינית, החזיק בידו שני רימונים. הוא סרק את המקום, ולאחר מכן הגיע לאיזור מסופי הנוסעים של התחבורה העירונית. בסמוך לתחנת קו 3, בו עמדו עשרות נוסעים, הוא זרק רימון רסס, רץ לעבר תחנת קו 6 ושם זרק את הרימון השני.

שני הרימונים, שבעת התפוצצותם מפזרים מאות רסיסים קטנים, גרמו לפגיעות רבות בנוסעים שהיו במקום. מיד לאחר שזרק את הרימון השני, רדפו אחרי המחבל אחד מנהגי האוטובוסים ואזרחים נוספים, לכדו וכבלו אותו ומסרו אותו לידי המשטרה.

מיד לאחר זריקת הרימונים הגיעו למקום 17 אמבולנסים, ניידת טיפול נמרץ ועשרות שוטרים. הפצועים הועברו לבית החולים סורוקה. עד שעות הצהרים שוחררו מבית החולים 41 פצועים קל. 23 עודם מאושפזים, ביניהם שניים במצב קשה ושלושה במצב בינוני.

כשעה לאחר הפיגוע הגיעו למקום סגן ראש הממשלה ושר התיירות, משה קצב, ראש השב"כ, עמי איילון, ואלוף פיקוד דרום, שלמה ינאי. הם קיבלו דיווח ממפקד מחוז הדרום של המשטרה, ניצב דני ברינקר.

על פי הדיווח הראשוני מחקירתו של המחבל, הוא מתגורר בחברון, וככל הנראה הגיע למקום הפיגוע עם אדם נוסף. על בסיס מידע זה, החלה המשטרה בחיפושים אחרי מכונית אודי, שנראתה עוזבת במהירות את מקום הפיגוע. כמו כן הוזנק מסוק משטרתי שסרק את האיזור ואת כביש ב"ש-חברון, בניסיון לעלות על עקבות המחבל הנוסף. עד כה הוא לא אותר.

המחבל, כבן 40, הודה כאמור שזרק את רימוני הרסס, אך סירב למסור פרטים נוספים. במהלך החקירה פנתה המשטרה לבית המשפט השלום בבאר שבע, וזה הוציא צו איסור פרסום על פרטי זהותו של המחבל וכן כל פרט מוכמן על הפיגוע.

במסיבת עיתונאים מאולתרת במקום הפיגוע, אמר קצב: "ערפאת לא יכול להיות הפרטנר שלנו לשלום, אם הוא לא ימנע מעשי טירור ופיגועים, ולכן עמדתו העיקשת של ראש הממשלה בשיחות השלום בארה"ב. אנחנו צריכים לגלות נחישות ועמידה על ההבטחות של ערפאת למנוע מעשי טירור.

"העמדות של ישראל בשיחות השלום עם הפלשתינאים אינן קפריזה של ראש הממשלה. אלה דרישות ותנאים שצריכים לעמוד עליהם. לא הצגנו דרישות ותנאים חדשים. כל מה שדרשנו זה שההתחייבויות שנתן ערפאת, יקוימו".

בשיחה טלפונית שקיים ראש עיריית באר שבע, דוד בונפלד, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע לו האחרון, כי בשל הפיגוע, הוא ידרוש בשיחות בארה"ב מערפאת לפעול בנחישות נגד הטירור.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יהודה וילק, שהגיע מאוחר יותר למקום הפיגוע, מסר, כי המשטרה שינתה את אופי פעילותה בגלל שינוי אופי הפיגועים. "אין התרעות על פיגועים ספציפיים", אמר וילק, "אבל המוטיבציה של ארגוני הטירור לבצע פיגועים גברה".