אגד בדרך להנפקה: מבקש לכנס אסיפה לאשר את הפיכתו מקואופרטיב לחברה

טוען בפנייה לבית המשפט, כי סבל ב-1997 מגירעון של 1.6 מיליארד שקל * בעלי מניות בנצב"א תובעים פיצוי בגין מניותיהם

קואופרטיב אגד פנה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לאשר לו אסיפה שלא מן המניין של חברי הקואופרטיב. זאת, לצורך אישור ההסכם בין אגד לחבריו שעניינו הפיכתה של אגד, מאגודה שיתופית לחברה בע"מ הנסחרת בבורסה.

בפנייה לבית המשפט, באמצעות עוה"ד רם כספי ואורי רוזנברג, נטען על ידי אגד, כי על פי הדו"חות הכספיים לסוף דצמבר 97', לקואופרטיב יש גירעון חשבונאי של 1.6 מיליארד שקל. נטען, כי ביצוע האירגון מחדש - לבד מהיותו קיום המחוייבות שאגד נטלה על עצמה כלפי הממשלה - הוא צעד ראשון לשיפור משמעותי במבנה ההון וביציבות הכלכלית והכספית של אגד.

לדברי אגד, ללא ביצוע ההסדר המוצע, יקשה עליו להתאים את עצמו למבנה המשפטי והאירגוני לו התחייב על פי ההסכם עם הממשלה. כפועל נגזר מכך, נטען, לא יוכל הקואופרטיב להירשם למסחר בבורסה - כמתחייב מהוראות ההסכם.

על פי ההסדר, יהפוך אגד לחברה בע"מ ותוקם אגודה שיתופית חדשה. כל חברי אגד, כ-3,600 במספר, יעבירו את מניותיהם לאגודה החדשה, בתמורה לקבלתם כחברים בה והקצאת מניות חבר באגודה החדשה.

לכשהאגודה החדשה תחזיק בכל מניות אגד, יבוטלו זכויות המוקנות למניה המיוחדת של חברת העובדים, שתועבר לאגודה החדשה, ותהפוך למניה רגילה. זאת, באופן שבהון המניות של אגד יהיה סוג מניות אחד - כנדרש על פי תקנון הבורסה. (בשא 31312/99).

22 חברי אגד, בעלי מניות בחברת נצב"א, תובעים מהחברה לפצות אותם במאות אלפי שקלים. זאת, בשל אי עידכון ערך המנייה של החברה שברשותם בעת העברת המניות בשנת 96'-95' מחברת נצב"א להתנחלות לנצב"א החזקות.

בעלי המניות טוענים, באמצעות עו"ד יהושע ננר, כי בשנים 95'-96' נערכו עיסקאות מורכבות, שבסיומן הועבר הרכוש לנצב"א החזקות מבלי שהם קיבלו פיצוי נאות לכך. העברת ההחזקות התבצעה בשל רצון החברה להתקשר עם אשטרום וגרנית להנפקת המניות בבורסה.

כיום עומד ערך המנייה על 80 אלף שקל. לטענת התובעים, ערכה הריאלי הוא כ-420 אלף שקל. זאת, בהנחה שסך ערך נכסי נצב"א מגיע לחצי מיליארד דולר לפחות, ובאגד 4,800 בעלי מניות. (א '1027/99)