מנהל אגף קופ"ג במס הכנסה, יעקב יתח, ימונה לראש תחום מיסוי פנסיה בכלל-ביטוח

טוען: לא נוגד את חוק הצינון; אוכל לייצג לקוחות במס הכנסה למעט אצל מי שהיו כפופים לי

מנהל תחום קופות הגמל בנציבות מס הכנסה, יעקב (קובי) יתח, יפרוש מתפקידו ב-20 באוגוסט ויצטרף לחברת כלל-ביטוח, כסמנכ"ל קרן הפנסיה עתודות החדשה וכראש תחום מיסוי באגף הפנסיה.

יתח אמר ל"גלובס", כי קיבל לפני מספר ימים חוות דעת משפטית, מהיועצת המשפטית של נציבות מס הכנסה, עו"ד שולה בנדל, שלפיה, מותר לו לעבור מיד מנציבות מס הכנסה לתחום המיסוי בכלל-ביטוח, וכי הדבר אינו נוגד את חוק הצינון.

יתח ציין, כי "חוות הדעת שקיבלתי לפי בקשתי, קובעת, כי מאחר שמעולם לא טיפלתי בכלל-ביטוח ובקרן הפנסיה עתודות, כנישומים של משרד האוצר, מותר לי לעבור ממס הכנסה לכלל-ביטוח ללא צינון.

"יתר על כן, חוות הדעת קובעת, כי מותר לי לייצג את לקוחות כלל-ביטוח בפני מס הכנסה, גם אם טיפלתי בהם בעבר מהצד השני של המיתרס, ובלבד שלא אייצג אותם בפני עובדים שהיו כפופים לי בעבר".

לדברי יתח, 38, הוא ייכנס לתפקידו החדש ב-1 בספטמבר, 11 יום לאחר שיסיים את עבודתו במס הכנסה. יתח עבד ב-17 השנה האחרונות בנציבות מס הכנסה, והוא התמחה במיסוי קופות גמל, קרנות פנסיה וחברות ביטוח. הוא היה שותף לרפורמות בשנים האחרונות בתחום המס.

יתח חיבר את הספר "מיסוי פנסיוני וקופות גמל", המשמש כלי עזר לסוכני ביטוח ולרואי חשבון, והוא גם מרצה במכללה לביטוח שבמכללת נתניה ובקורס למפקחי מס הכנסה.

עתודות החדשה היא קרן הפנסיה הפרטית הגדולה במשק. יש לה 30 אלף עמיתים והיא מנהלת הון בהיקף של 2 מיליארד שקל. עתודות מבטחת, בין היתר, את עובדי חברות סלקום, פרטנר, אינטל, הבנק הבינלאומי ומרכנתיל.