בנק ישראל: משקיעים זרים הזרימו 300 מיליון דולר לבורסה בחמשת החודשים של השנה

יתרת ההשקעות של תושבי חוץ בתיק ניירות ערך למסחר בבורסה בת"א גדלה בחמשת החודשים הראשונים של השנה במיליארד דולר והסתכמה ב-2.7 מיליארדים

מהמחלקה לפעילות המשק במטבע חוץ פרסמה היום את נתוני ההשקעות של תושבי חוץ בבורסה בתל-אביב. מן המסמך עולה כי בחמשת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו זרמי ההשקעות של תושבי חוץ בבורסה בתל-אביב לכ- 300 מיליוני דולרים - מהם 270 מיליונים בחודשים מארס עד מאי - כמחציתם באיגרות חוב מסוג "שחר" ובמק"ם והשאר במניות - זאת לעומת פעילות בהיקף זניח עד אמצע 2002.

יתרת ההשקעות של תושבי חוץ בתיק ניירות ערך למסחר בבורסה בת"א גדלה בחמשת החודשים הראשונים של השנה במיליארד דולר והסתכמה ב-2.7 מיליארדים. השפעת עליית המחירים על השינוי ביתרה בתקופה זו מסתכמת בכ-0.7 מיליארד דולר והיתר הן זרמי השקעות (נטו). יתרת ההשקעות מורכבת מ- 2 מיליארדי דולרים במניות ו-0.7 מיליארדים באיגרות חוב ממשלתיות ובמק"מ.

עוד מציינים בבנק ישראל כי גידול ההשקעות בתיק ניירות הערך למסחר בישראל נובע מירידת סיכון המדינה של ישראל שפור במצב הבטחוני-מדיני וקבלת הערבויות ממשלת ארצות הברית, ומפער הריביות בין השקל למטבעות העיקריים. התפתחות זו היא גם חלק ממגמה עולמית של גידול ההשקעות הזרות בשווקים מתעוררים, על רקע רמת הריביות הנמוכה בשווקים המפותחים וירידת הסיכון הגלובלי.

הרכב תנועות ההון לישראל באחרונה מאופיין בתנודתיות, הנובעת מרכיב גדול יחסית של תנועות בתיק ניירות ערך למסחר ועסקאות בנגזרים ומרכיב זניח של תנועות הון לזמן ארוך (השקעות ישירות).