דור גז נכנסת לשותפות באלרן תשתיות - רוכשת 18.5% ממניותיה של אלרן תשתיות

זאת, כפי שדווח ב"גלובס" בתחילת השבוע * שווי העיסקה 24.8 מיליון שקל * כ-5 מיליון שקל ישולמו במזומן והיתר ישולם באמצעות החזר הלוואות בעלים, פרמיה וערבויות

חברת אלרן השקעות חתמה על הסכם לכניסתה של דור גז לשותפות בחברה הבת אלרן תשתיות. על פי ההסכם תמכור אלרן השקעות 18.5% ממניות אלרן תשתיות לדור גז, תמורת 24.8 מיליון שקל, הכוללים 5 מיליון מזומנים בפריסה של עד 3 שנים מתום העברת המניות, והיתר - החזר הלוואות בעלים, פרמיה וערבויות.

"גלובס" דיווח על העיסקה המתהווה כבר בתחילת השבוע.

עם חתימת העיסקה אמר דורי דנקנר, יו"ר אלרן השקעות, כי "אנו מאמינים שהשילוב בין יכולותיה של אלרן תשתיות בתחומי המים, החשמל ואיכות הסביבה, לבין תרומתה של פי.בי. השקעות, השותפה גם היא בחברה, בצד הידע והניסיון ההנדסי של דור גז וקשריה הבינלאומיים ופריסתה הרחבה של קבוצת אלון דור - יאפשרו לאלרן תשתיות לפרוץ לשווקים חדשים גם מחוץ לתחומי מדינת ישראל".

לדברי שרול בן יעקב, יו"ר חברת דור גז, ואלי משגב, מנכ"ל דור גז, "הנהלת דור גז החליטה להיכנס לשותפות בחברת אלרן תשתיות לאחר שבחנה לעומק את פעילותה, ומתוך הבעת אמון בפוטנציאל הצמיחה וההתפתחות של אלרן תשתיות ובסינרגיה עם פעילותה של דור גז. דור גז הינה חברה מקבוצת אלון דור אשר רכשה לאחרונה גם את הריבוע הכחול".

ההשקעה הינה המשך לשיתוף פעולה בין אלרן תשתיות ודור גז (יחד עם אפריקה ישראל) במיזם להקמת תשתית הולכה ושיווק של גז טבעי בבולגריה, בהיקף של כ-9 מיליון דולר. הסכם זה נחתם לפני כשנה.

אלרן תשתיות פועלת בתחום הייזום וההקמה של פרוייקטים בתחומי התשתיות, התפלת מים, קידוחי מים ואספקתם, יצור חשמל, איכות הסביבה וגז טבעי. בין היתר, שותפה אלרן תשתיות בשיעור של 25% בקונסורציום VID, המקים את מתקן התפלת המים באשקלון, פעילה בתחום איכות הסביבה, באמצעות מתקן הגדול מסוגו בארץ לפינוי וטיפול בבוצה והפיכתה לקומפוסט לשימוש חקלאי הנמצא בבעלותה, מקימה 3 תחנות כוח עצמאיות לייצור פרטי של חשמל לתעשייה, ובוחנת הקמתה של תחנה רביעית.

אלרן תשתיות משתתפת בפרוייקטים בהיקף כולל של למעלה ממיליארד ו- 300 מיליון שקל. בעלי המניות באלרן תשתיות הינם אלרן השקעות בשיעור של 63.3%, חברת פי.בי. השקעות בשיעור של 31.6%, ואחרים.

חברת דור גז, חברה בת של דור אנרגיה, נרכשה על ידי קבוצת אלון-דור בשנת 1999 מידי קבוצת דנקנר, ועוסקת באספקת גז לתעשייה לצרכנים פרטיים ובהקמת תחנות כח על בסיס קוגנרציה במפעלי תעשייה.

את חברת אלרן ייצג בעסקה עו"ד דוד מגריזו ממשרד ראב"ד מגריזו ושות', את חברת דור גז ייצג עו"ד דוד אמיד ממשרד עו"ד בירן.