גבעות ממשיכה לגלות מים: מתוך 18 חביות שנשאבו, 13-14 מהחביות הכילו שוב מים

יחידות ההשתתפות של גבעות נסחרות בימים האחרונים בשער המינימום של אגורה בודדת

אחרי שבשבוע שעבר אכזבה את המשקיעים כשהודיעה כי בקידוח מגד 4 נמצאו בעיקר מים, ממשיכה גבעות גם היום לשפוך מים צוננים על המשקיעים. בשבוע שעבר, נזכיר, הודיעה שותפות חיפושי שנפט כי ב"מגד 4", שממוקם ליד ראש העין, נשאבו 32 חביות של נוזל, אולם רק 3.2% מהנוזל הוא נפט קל (חבית אחת מתוך הכמות שנשאבה), היתרה, כ-96.8% הם... מים. בגבעות ציינו, כי מדובר בתגלית בלתי צפויה, שכן לא ציפו למצוא מים בקידוח זה.

אולם בגבעות סרבו לאבד את האופטימיות. בהודעת השותפות לבורסה בשבוע שעבר נאמר, כי קיימת אפשרות שהנפט והמים הגיעו משני מאגרים נפרדים. הערכה זו דרשה אימות בבדיקה נוספת, ובגבעות החליטו לבצע בחינה נוספת במקטע העליון של המאגר (ב-20 המטרים העליונים שלו), ולאחריה יוסקו המסקנות.

ובכן, באופן לא מפתיע, התברר היום מהודעת השותפות כי גם במבחן הנוסף התגלו ב'מגד 4' בעיקר מים - מתוך 18 חביות שנשאבו, 13-14 מהחביות הכילו שוב מים, והיתר הכילו נפט קל ומעט גז.

אבל כמו בפעם הקודמת, גם הפעם בגבעות ממהרים להסתייג מהתוצאות, ולנסות להציג תמונה פחות פסימית. השותפות אומרת כי לפני הבדיקה, הוזרמה כמות גדולה של מי מלח לבאר (כ-60 חביות), ולכן יש לבחון האם המים שהתגלו במגד 4 הם מי תצורה (כלומר - מים שמקורם בבאר עצמה), או המים שהוזרמו לבאר בעת המבחנים. דגימות של המים כבר הועברו למכון גיאולוגי לצורך בחינתן.

שוק ההון כבר העניק את התשובה שלו לתהיות שמעלים בגבעות בהודעות האחרונות והמאכזבות. יחידות ההשתתפות של גבעות נסחרות בימים האחרונים בשער המינימום של אגורה בודדת, כך שלנייר אין למעשה לאן לרדת יותר. זאת, אלא אם השותפות תבצע איחוד מניות ('ספליט הפוך') - מהלך שבוצע בעבר על די שותפויות אחרות שהגיעו למחיר המינימום.