הרשתות במיגננה

בשני בתי משפט מחוזיים - ת"א וחיפה, מתנהלות כעת בקשות לייצוגיות נגד רשתות השיווק השונות, באותו עניין: הכללת משקלה של אריזת פלסטיק, במשקל המוצר, לצורך קביעת מחירו

בשני בתי משפט מחוזיים - תל-אביב וחיפה, מתנהלות כעת בקשות לתביעות ייצוגיות נגד רשתות השיווק השונות, באותו עניין: הכללת משקלה של אריזת פלסטיק, במשקל המוצר, לצורך קביעת מחירו.

בבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגשה תביעה כזו נגד טיב טעם, באמצעות עו"ד עודד בולדו. טיב טעם, המיוצגת בידי עו"ד גיל אוריון, ממשרד פישר, בכר, חן, עדיין לא הגישה תגובתה.

ואילו לתל-אביב, הוגשה התביעה נגד שופר סל, ריבוע כחול, חצי חינם וקלאב מרקט. הבקשה הוגשה באמצעות משרד עו"ד כהן, סגל, שרמן את ניר; שופרסל מיוצגת בידי משרד רון גזית, רוטנברג; ריבוע כחול, בידי עו"ד יואב הירש ממשרד צבי אגמון; חצי חינם, בידי עו"ד חיה זינגר; וקלאב מרקט, בידי משרד גושן מחיפה.

בתשובה שהגישה באחרונה שופרסל, באמצעות עורכי הדין רן גזית, ירון רייטר, ודרור ורסנו, היא טוענת שמדובר בטענה לא נכונה, שכן משקל האריזה מופחת והמשקל הסופי משקף את המשקל נטו של המוצר.

יחסית לטענה לא נכונה, היא זוכה לתשובה ארוכה: 34 עמודים. "הגיעה העת", נאמר בתשובתה הנזעמת של שופרסל, "לשים קץ לבקשות לאישור הגשת תובענה ייצוגית כדוגמת זו".

ועוד: "רעיון עלה בראשו של המבקש. יום אחד הוא 'גילה' שמוצרים מסויימים נשקלים עם אריזתם ו'החליט' שמשקל האריזה לא נלקח בחשבון. הלך וקנה מוצרים, לא לפני שהתייעץ עם בא כוחו והחליט להפוך נושא זניח ושולי לתביעה יצוגית של ממש, שאולי תצלח בידיו ואז יתעשר. אלא שלמרבה הצער בקשתו ריקה, הן מהבחינה העובדתית והן מבחינה משפטית, ובינתיים - שופר סל נאלצת להתגונן מפני תביעת סרק זו".