אפל חושפת מערכות הפעלה ומוצרים חדשים - בוועידתה למפתחי תוכנות

"המשקיעים אוהבים לראות את סטיב ג'ובס עומד על הבמה"

יעקב שרגל, ניו יורק

חברת אפל קומפיוטר אמורה לדווח על פיתוח גירסאות חדשות של מערכת הפעלת מחשבי המקינטוש שלה, ותוכנת המולטימדיה קוויק טיים, כאשר תפתח היום (ב') את הוועידה הגדולה שלה למפתחי תוכנות.

הנואם העיקרי בפתיחת הכינוס היום אמור להיות המנכ"ל הזמני, סטיב ג'ובס, שידגים את ביצועי המחשב הנישא החדש (POWERBOOK), ודגמי מחשב חדשים.

מניית אפל עלתה בתלילות בשבועיים האחרונים בזכות המלצה חמה של גולדמן סאקס, ובעקבות ציפיות להכרזה של החברה על מוצרים חדשים בוועידה.

"נראה שמשקיעים אוהבים להחזיק במניות אפל כאשר סטיב ג'ובס עומד לעלות על הבמה", אמר אנליסט, "מה עוד שביצועי החברה היו טובים באחרונה".מאז תפס ג'ובס שוב את מושכות הניהול באפל בספטמבר 97', החברה חזרה לרווחיות ויצאה עם שורה של מוצרים מוצלחים חדשים, כגון IMAC. סטיב, שהקים את אפל ביחד עם ג'ון ווזניאק ב-1977, הודח מתפקידו ב-1985 על ידי מועצת המנהלים.

השנה הפיסקלית 1998 היתה הראשונה בה אפל דיווחה על רווחים, לאחר שלוש שנים רצופות של הפסדים, ורווחיותה נמשכת ברציפות עד עתה.

בכנס לפני שנה הודיע ג'ובס על MAC OS X, הדור החדש של מערכת ההפעלה עבור המקינטוש, שלדבריו יהיה "פריצת הדרך החשובה מאז 1984", השנה בה יצאה אפל עם מחשב המקינטוש הראשון שלה.

הוועידה העולמית לפיתוח תוכנות בסביבת "מק" נערכת בקופרטינו, קליפורניה, בה שוכן מטה אפל. החברה אמורה למסור בה מידע עדכני אודות האסטרטגיה שלה בפיתוח תוכנות, ולדון בגירסות השונות של מערכת ההפעלה הנוכחית, 8.5 MAC OS.