שמעון סיבוני יחליף את יו"ר הדירקטוריון באיסתא, גיא קלנר, החל ממאי 2004

ההחלפה עקב מאבקים פוליטיים בהתאחדות הסטודנטים; החלפת יו"ר 9 חודשים מראש - חריגה

דירקטוריון חברת הנסיעות איסתא , הנסחרת בבורסה בת"א, החליט בסוף השבוע להביא להחלפתו של יו"ר מועצת המנהלים, גיא קלנר, החל ממאי 2004. ההחלטה עברה ברוב קולות אחרי ויכוח חריף בין הדירקטורים.

זהו צעד יוצא דופן שבו דירקטוריון של חברה בורסאית מחליט 9 חודשים לפני המועד להחליף יו"ר דירקטוריון המסיים כהונה. הדבר נובע ממאבקים פוליטיים בתוך התאחדות הסטודנטים, השולטת באיסתא, בין חברי מפלגת העבודה לבין חברי הליכוד.

היו"ר הנוכחי, קלנר, לשעבר יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, מזוהה עם מפלגת העבודה. במקומו הוחלט לבחור את שמעון סיבוני, חבר הליכוד, המקורב לח"כ גילה גמליאל (ליכוד).

לדברי חבר מועצת המנהלים, ארז שני, המקורב למפלגת העבודה, "בקשת ההחלפה זו תמוהה בעיני והיא אינה מתבססת על כלום מלבד עסקנות פוליטית".

גורמים המקורבים לנושא הסבירו, כי בקרוב ייערכו בחירות להתאחדות הסטודנטים הארצית, שבהן כל תוצאה אפשרית, כולל ניצחון של מפלגת העבודה. בעקבות כך, מבקשים אנשי הליכוד להבטיח לעצמם כבר כעת את השליטה באיסתא.

באחרונה הכחישה ח"כ גילה גמליאל (ליכוד) בפני "גלובס" כי היא פועלת למינויו של פעיל הסטודנטים, שמעון סיבוני, ליורשו של קלנר. יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, שגיב אסולין, המקורב לליכוד, לא השיב באחרונה לפניות "גלובס" בנושא זה.

קלנר אמר בתגובה ל"גלובס": "המהלך הוא לא ראוי הן ברמת העיתוי והן באופן שבו הוא מוצע, אבל אני מכבד את החלטת הדירקטוריון".

ארקיע מחזיקה ב-25% ממניות איסתא, ועל כן דרך הצבעתה היתה חשובה. נודע, כי מנכ"ל ארקיע, איזי בורוביץ, ונציג נוסף של ארקיע, צבי גונן, נמנעו בהצבעה הראשונה, שעסקה בסוגייה האם בכלל להעלות את הנושא לסדר היום.

שלושה דירקטורים אחרים הצביעו בעד קיום הדיון להחלפתו של קלנר ונציג אחר התנגד. בהצבעה זו היה רוב של 12 נגד 9 בעד קיום הדיון בנושא החלפת היו"ר.

ההצבעה השנייה, האם ימונה סיבוני ליו"ר, היתה כבר יותר קלה עבור תומכי סיבוני. 18 הצביעו בעדו, 2 נגד ו-5 נמנעו.

חברת הנסיעות הגדולה בארץ, איסתא, עברה לרווח ברבעון השני השנה אחרי שורה של הפסדים ברבעונים האחרונים. החברה הרוויחה 2.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 1.4 מיליון שקל אשתקד. במחצית הראשונה של השנה הפסידה החברה 4.8 מיליון שקל, גידול של 10% בהפסדים לעומת אשתקד.