תביעה לביטול הסכמי ליווי של דיסקונט בנוגע לפרויקט פרישמן-דיזנגוף

גרנד סנטר, חברה לפיתוח והשקעות וטרנסגלובו ישראל טוענות כי הבנק בחר שלא לקיים את התחייבויותיו החוזיות כלפיהן

גרנד סנטר, חברה לפיתוח והשקעות וטרנסגלובו ישראל (1994) הגישו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה להצהיר על ביטול הסכמי הליווי בינן לבין בנק דיסקונט בטענה להפרתם על-ידי הבנק.

התובעות התקשרו בינן לבין עצמן בעסקה משותפת לייזום והקמת פרויקט בנייה יוקרתי על שטח של 3 דונם בפינת הרחובות פרישמן-דיזנגוף בת"א.

לטענתן, באמצעות משרד עו"ד ד"ר יוסף שגב, הבנק בחר שלא לקיים את התחייבויותיו החוזיות ואת הבטחות פקידיו. לטענתן, לא הזרים הבנק את מלוא האשראי המובטח (עד 31.5 מיליון דולר), לא עמד בהתחייבותו כי "קצב מתן האשראי, שחרור הכספים ומשיכתם יהיו על פי צרכי הפרויקט".

לטענתן, שינה הבנק באופן חד צדדי ובניגוד למוסכם את תנאי ההלוואות ואת שיעור הריביות והעמלות, הפר התחייבויות והסכמות הנוגעות להמשך מימון הפרויקט והעמדת אשראי נוסף של כ-2.5 מיליון דולר כנגד הון עצמי נוסף של התובעות.

התובעות טוענות עוד, הבנק סירב לקיים את התחייבויותיו על פי הסכם הפשרה לפיו הפרויקט ינוהל באמצעות צד שלישי מוסכם, רו"ח צבי יוכמן ממשרד סוארי-יוכמן.

לדברי התובעות, מצגי שווא של נציגי הבנק סייעו לו להוביל אותן בכחש לחתימה על מסמכים שונים ולעשיית פעולות שונות שהסבו להן נזקי עתק.

טרם הוגש כתב הגנה.

(ת.א. 2027/03).