גזית גלוב גייסה 64 מיליון שקל בהנפקה פרטית לשני משקיעים מוסדיים ולחברה האם

המניות הונפקו במחיר של 16 שקל למניה, המשקף פרמיה נמוכה ביחס למחיר הפתיחה של המניה היום בבורסה

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב, שבשליטת איש העסקים חיים כצמן, ממשיכה במהלכים לגיוס הון, האמור להיות מופנה להמשך השקעות החברה. היום הודיעה החברה כי גייסה 64 מיליון שקל באמצעות הנפקת 4 מיליון מניות לשני משקיעים מוסדיים ולבעלת השליטה בחברה, גזית ישראל, במחיר של 16 שקל למניה. מניית החברה פתחה היום את המסחר במחיר של 15.91 שקל, כך שמחיר ההנפקה בוצע בפרמיה נמוכה מאוד ביחס למחיר השוק.

2 מיליון מניות נמכרו לשני משקיעים מוסדיים, שכל אחד מהם רכש כמיליון מניות. הכסף שגויס מהם הסתכם ב-32 מיליון שקל. יתרת הסכום גויסה באמצעות הנפקת 2 מיליון מניות לחברה האם, גזית ישראל, המחזיקה בכ-34.4% ממניות גזית גלוב. הגיוס מהחברה האם בוצע כדי למנוע דילול של אחזקתה בגזית גלוב.

החברה מסרה כי הגדלת בסיס ההון מיועדת לאפשר את המשך הצמיחה של החברה בתחומי פעילותה, כלומר - רכישת מרכזים מסחריים בארה"ב, בעיקר בפלורידה. בחצי השנה האחרונה רכשו החברה הבת אקוויטי וואן וחברה בת נוספת של גזית, FCR, שמונה נכסים מניבים בארה"ב, בהשקעה כוללת של 176 מיליון שקל, ופיתחו נכסים קיימים בהשקעה כוללת של 232 מיליון שקל.

החברה מוסיפה כי הגדלת הון המניות תשפר את הסחירות והנזילות של המניות. עד לגיוס הנוכחי, גייסה גזית גלוב מתחילת השנה כ-74 מיליון שקל, לאחר מימוש אופציות מסדרה 4.

מהדו"חות הכספיים של גזית גלוב לרבעון השני עולה, כי הרווח הנקי של החברה ירד ברבעון השני ב-49%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב-14 מיליון שקל. הסיבה לירידה החדה ברווח הנקי אינה הרעה בפעילות החברה, אלא הוצאות מימון גבוהות שנרשמו ברבעון השני.

הכנסות החברה צמחו ברבעון השני ב-7% בהשוואה לרבעון הקודם וב-46% בהשוואה לרבעון המקביל, והסתכמו ב-322 מיליון שקל. העלייה בהכנסות החברה בהשוואה לרבעון המקביל מיוחסת בעיקר לרכישת חברת IRT ברבעון הראשון. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון השני ב-98.7 מיליון שקל,לעומת תזרים של 65.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מאזנה של גזית גלוב, המחזיקה ב-246 נכסים מניבים בעלי שטח כולל של 2.7 מיליון מ"ר, מצביע על הון העצמי של 3.34 מיליארד שקל, והוא מממן 30.9% מסך המאזן. לגזית מזומנים וקווי אשראי לא מנוצלים, הניתנים למשיכה מיידית, בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל.