הקבלן ששון בראשי מואשם בגניבת 30 מיליון שקל מכספי הבנק למסחר

מואשם גם בכליאתו של עופר מקסימוב כדי לסחוט ממנו החזר חובות

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (א') כתב אישום נגד הקבלן הירושלמי ששון בראשי. על-פי כתב האישום, היה בראשי שותף לגניבה של למעלה מ-30 מיליון שקל מתוך כספי הבנק למסחר. עוד מואשם עוד בראשי בכליאתו של עופר מקסימוב ובסחיטתו באיומים לצורך קבלת הכספים.

כתב האישום מציין, כי בידי המדינה ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של בראשי, ובכלל זה עדותה של אתי אלון ועדויותשל אחרים על קבלת הכספים הגנובים מידיה של אלון והעברתם לחשבונותיו של בראשי.

עדות נוספת היא עדותה של גרושתו של עופר מקסימוב, יפה, ממנה עולה, כי בראשי החזיק את עופר באחד מבתי המלון בנסיבות של כליאת שווא.

כתב האישום מציין, כי בראשי יצא מן הארץ באפריל אשתקד לאחר חשיפת פרשת המעילה בבנק למסחר, וזאת על מנת להימלט מחקירת המשטרה. עם יציאתו מן הארץ, הוא העביר מאות אלפי שקלים בהעברתו בנקאיות מחשבונותיו בארץ למיאמי שבארה"ב, אך עם חזרתו לארץ לא החזיר את הכספים.

בראשי שמר בחקירתו במשטרה על זכות השתיקה. המדינה מבקשת לעצור את בראשי עד תום ההליכים בשל החשש, כי שחרורו יסכן את הציבור ואת רכושו.

כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד נורית ליטמן אומר, כי בראשי יחד עם אנשי "הקבוצה הירושלמית" הטיל אימה על עופר מקסימוב בדרישה שיפרע את חובותיו.

בפברואר אשתקד התקיימה פגישה במלון בתל-אביב בין נושיו של מקסימוב, להם חב 100 מיליון שקל. בפגישה זו סוכם, כי הקבוצה הירושלמית תטפל בגביית כל חובותיו של עופר.