חיים גייר משפר תנאים באיי.אי.אס

בנוסף לשכר, מבקש גייר מנגנון מענקים וגמול של 300 אלף שקל בגין תפקידיו בסמיקום

הדיון בתנאי העסקתו של חיים גייר, בעל השליטה בחברת איי.אי.אס , יובא פעם נוספת לאישור האסיפה הכללית של החברה, קצת יותר משנתיים לאחר שנידונו שם בפעם האחרונה. גייר, שעלות שכרו עמדה אשתקד על 1.3 מיליון שקל (106 אלף שקל בחודש), מבקש לעדכן כעת את תנאי כהונתו כיו"ר החברה, ובין היתר, מבקש מנגנון מענקים המבוסס על רווחיות החברה והתשואה להון, וכן גמול של 300 אלף שקל בגין תפקידיו בחברה המוחזקת סמיקום (35%), הכפוף לאישור האורגנים המוסמכים של חברה זו.

עוד מבקש גייר הארכת התקופה לרכישת מניות איי.אי. אס, מתוך המניות הרדומות של החברה, והארכת תקופת ההלוואה לרכישת המניות, כאמור, עד דצמבר 2008 או 60 חודש ממועד אישור האסיפה הכללית, לפי המאוחר.

לכלל בעלי המניות באיי.אי.אס מציעה החברה חלוקה של 9 מיליון שקל בדרך של הצעת רכש ל-750 אלף מניות החברה (לפי שער של 12 שקל למניה, לעומת 7.3 שקלים בשוק) או בדרך של חלוקת דיבידנד. אם החלוקה תבוצע בדרך של הצעת רכש, היא תעשה רק בחלוף שנה מהצעת רכש מיוחדת שפרסמה איי.אי.אס בינואר השנה.

איי.אי.אס, העוסקת בייצוג יצרנים בתחומי האלקטרוניקה ובהשקעות פיננסיות, הציגה בשנים 2002-2001 רווחים נאים של 11.2 מיליון שקל ו- 13.2 מיליון שקל בהתאמה, המהווים את הבסיס לדיון המחודש בתנאי העסקתו של בעל השליטה. במחצית הראשונה של השנה עברה החברה להפסד של 3.3 מיליון שקל.

גייר שולט באיי.אי.אס באמצעות החברה הבורסאית אומגה , המחזיקה בכ-30% בלבד ממניות החברה. על פי הסכם העסקתו המקורי, שאושר ביוני 2001, זמן קצר לאחר העברת השליטה בחברה, מספק גייר לחברה שירותי יו"ר פעיל בלפחות חצי משרה תמורת שכר בעלות של 83 אלף שקל בחודש. בנוסף, התחייבה לממן עבורו החברה רכישת 500 אלף מניות במהלך תקופה של 4 שנים, תמורת 4.8 מיליון שקל (לפי מחיר של 11-8.5 שקל למניה). בעקבות התנגדות של הגופים המוסדיים, נאות גייר לוותר בזמנו על מענק מרווחי החברה. כעת הוא שב ומבקש את ההטבה.