ד"ר יגאל בן שלום הוא המנכ"ל הבא של המוסד לביטוח לאומי

יחליף את פרופ` יוחנן שטסמן שהודיע על פרישתו מהתפקיד * בן שלום היה בעבר מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, משנה למנכ"ל למוסד לביטוח לאומי וסמנכ"ל טכנולוגיית המידע של המוסד

ד"ר יגאל בן שלום הוא המנכ"ל הבא של המוסד לביטוח לאומי, במקום פרופ` יוחנן שטסמן שהודיע על פרישתו מהתפקיד. שר הרווחה זבולון אורלב מסר היום (ג`) כי החליט למנות את בן שלום למנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, לאחר שקיבל את המלצת הוועדה לחיפוש ואיתור מועמדים לתפקיד.

ועדת האיתור דירגה את יגאל בן שלום במקום הראשון, מבין 16 מועמדים שהציעו את מועמדותם לתפקיד. ועדת האיתור כללה את מנכ"ל משרד הרווחה, פרופ` דב גולדברגר, מנכ"ל אשלים ולשעבר מנכ"ל הביטוח לאומי, פרופ` יוסי תמיר, וראש בי"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר אילן, פרופ` חיה יצחקי.

מנויו של בן שלום טעון אישור הוועדה הציבורית לבדיקת מינויים (ועדת רביבי), והוא צפוי להיכנס לתפקידו כבר בתחילת 2004. בן שלום, שצמח בביטוח הלאומי נחשב למינוי מקצועי. השר אורלב אמר כי מדובר במינוי מקצועי של אדם בעל ידע ונסיון מרשימים בעשייה החברתית וכי הוא בטוח כי בן שלום יצעיד את המוסד לביטוח לאומי קדימה.

בן שלום (57), היה בעבר מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, משנה למנכ"ל למוסד לביטוח לאומי, סמנכ"ל טכנולוגיית המידע של המוסד לביטוח לאומי. בנוסף בן שלום מכהן כראש תחום רווחה במרכז לחקר מדיניות חברתית של הג`וינט העולמי, עמית מחקר בכיר במכון מינרווה לחקר ילדים ונוער באוניברסיטת חיפה, ומרצה בכיר למדיניות חברתית באוניברסיטת בר אילן. בן שלום מקים גם תוכנית ייחודית חדשה להכשרת מנהלים בשירותי הרווחה באוניברסיטת חיפה, שם גם קיבל את הדוקטורט.