כי"ל חתמה על הסכם למכירת אשלג להודו בהיקף של 60 מיליון דולר

הסכמי ההמשך יאפשרו לכיל דשנים להגדיל את היקף מכירות המגזר בהודו בכ-20% לכמות של כ-500 אלף טון בשנה

כי"ל ממשיכה להרחיב את פעילותה בתחום הדשנים במזרח אסיה. אחרי שחתמה לפני מספר חודשים על הסכם להגדלת מכירות האשלג לסין להיקף שנתי של 530 אלף טון בשנה, הודיעה היום החברה על הסכם נוסף, הפעם בהודו.

כי"ל דשנים חתמה על חוזי המשך לאספקת אשלג ללקוחותיה בהודו בהיקף שנתי של למעלה מ-60 מיליון דולר. הסכמים אלו יאפשרו לכי"ל דשנים להגדיל את המכירות בהודו בכ-20% לכ-500 אלף טון בשנה.

לדברי שוקי גולד, מנכ"ל כי"ל דשנים, הודו נחשבת לשוק יעד מרכזי למכירות אשלג בקרב כל יצרניות האשלג בעולם בכלל, ובישראל בפרט. "ההסכמים שחודשו מצביעים על האמון הרב שרוכש שוק הדשנים ההודי לכי"ל דשנים מבחינת טיב התוצרת וזמני אספקת הסחורות".

גולד הוסיף, כי קיים גידול מתמיד בביקוש העולמי לדשנים ובין היתר לאשלג, וכי ההסכמים שנחתמו עם הלקוחות בהודו משקפים את העלייה העולמית במחירי האשלג. בחברה, כרגיל, לא מוכנים למסור את המחירים לפיהם נקבעו העסקאות.

לפני כשנה פיתחה כי"ל אשלג בצבע אדום, שפתח בפני כי"ל דשנים שוק נוסף במדינות הודו וסין. כיום, חלק ניכר מכמות האשלג הנמכרת להודו הוא אשלג אדום.

כאמור, לאחרונה הודיעה כי"ל דשנים על הסכם שחתמה עם החברה הסינית סינוכם למכירת אשלג בהיקף של כ-160 מיליון דולר לתקופה של שלוש שנים. על פי הסכם תספק כי"ל לחברה הסינית אשלג בהיקף של 1.6 מיליון טון על פני 3 שנים, מה שמגדיל את היקף היצוא של כי"ל לשוק הסיני בכ-33% לכ-530 אלף טון אשלג בשנה, לעומת כ-400 אלף טון בשנה עד כה.

חטיבת הדשנים היא הגדולה ביותר של כי"ל, ולאשלג יש את המשקל הגדול ביותר. ברבעון השלישי הציגה כי"ל שיפור בפעילות זו, כשמכירות האשלג עלו ב-15.7% והסתכמו בכ-190.7 מיליון דולר. הגידול הושג הן בזכות גידול כמותי של 6.6% במכירות (ל-1.3 מיליון טון), והן בזכות שיפור במחירי המכירה לטון, שעמדו על כ-144.8 דולר לטון בממוצע, לעומת כ-140.2 דולר לטון בממוצע ברבעון המקביל.

השבוע פרסמה כי"ל הודעה נוספת הקשורה לחטיבה הבעייתית ביותר בקבוצה - חטיבת המטלורגיה (חטיבת המגנזיום) - היחידה שמציגה הפסדים בקבוצה. כי"ל מטלורגיה הודיעה, כי השלימה פיתוח של 4 סגסוגות חדשות המיועדות למערכות הינע לכלי רכב. אחת הסגסוגות נכנסה בימים אלה ליצור שוטף אצל יצרן רכב גדול.

כי"ל מטלורגיה, העוסקת בייצור ושיווק מגנזיום טהור וסגסוגות מגנזיום לתעשיית האלומיניום והרכב, פיתחה את הסגסוגות במכון המחקר של חברת המגנזיום המשותף לכי"ל מטלורגיה ולשותפתה - פולקסוואגן הגרמנית, המתמחה בפיתוח סגסוגות מגנזיום ליישומים חדשניים עבור תעשיית הרכב.

לדברי הנהלת כי"ל מטלורגיה, הסגסוגות החדשות שפותחו הן בעלות הרכב מיוחד, המאפשר עמידות גבוהה במיוחד בטמפרטורות גבוהות המאפיינות את סביבת מערכות ההינע ברכבים. ייחודה של כל אחת מהסגסוגות, המוגנות בפטנט, הוא ביכולת לשמור על התכונות הפיזיקליות והמטלורגיות של המגנזיום בטמפרטורות גבוהות. פיתוח הסגסוגות, שארך 5 שנים, הוא אטרקטיבי במיוחד לנוכח הלחץ הגובר על יצרני הרכב להפחית את משקל הרכב כדי לעמוד בתקנים המחמירים של רשויות איכות הסביבה.

"פיתוח הסגסוגות החדשות", אומר דורון גודר, מנכ"ל כי"ל מטלורגיה, "הוא חלק מאסטרטגיית החברה להיכנס לתחום ייצור סגסוגות מתקדמות ומתוחכמות, במטרה לבדל את כי"ל מטלורגיה ממתחרים אחרים. זאת, תוך שימוש במכון המחקר שהוקם במיוחד לצורך כך והוא מהמתקדמים מסוגו בעולם".

כאמור, כי"ל מטלורגיה היא החטיבה הבעייתי ביותר בקבוצה, שממשיכה להציג הפסדים מספר שנים ברציפות. ברבעון השלישי של השנה הציגה החטיבה שחיקה של 10% בהכנסות ל-16.7 מיליון דולר, והפסד תפעולי של 3 מיליון דולר, לעומת 2.8 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בתחילת השבוע קיבלה מועצת המנהלים של קבוצת כי"ל החלטה על סבב מינויים מקיף בין חטיבות החברה. שוקי גולד, מנכ"ל כי"ל דשנים, ימונה למשנה למנכ"ל כימיקלים לישראל; אשר גרינבאום, מנכ"ל כי"ל מוצרים תעשייתיים, ימונה למנכ"ל כי"ל דשנים, במקומו של שוקי גולד; יוסי שחר, מנכ"ל כי"ל מוצרי תכלית, ימונה למנכ"ל כי"ל מוצרים תעשייתיים; איציק פרץ, שכיהן כסמנכ"ל כימיקלים לישראל, וקודם לכן שימש כמנכ"ל פריקלאס ים המלח, יקודם לתפקיד מנכ"ל כי"ל מוצרי תכלית. המינויים החדשים יכנסו לתוקף בתחילת ינואר 2004.