ידיעה שיפוטית: שופטי הרשימה השחורה של לפיד החלו להתייצב אצל ברק

וגם: ברק התכוון להניח לסירוטה, אבל לפיד התערב, ומה אמר שמגר ללפיד על טורבוביץ'?

צפוף אצל ברק

חצי שנה אחרי שנקראו לסדר החלו השבוע שופטי הרשימה השחורה של לפיד - אותם שופטים שסומנו בראשית מאי כאיטיים במיוחד - להתייצב אצל נשיא בית המשפט העליון. בזמנו קיבל כל אחד מהשופטים התראה, לפיה עליו לשפר את קצב העבודה או למצוא לעצמו מקצוע אחר. עכשיו הגיע הזמן להציג תוצאות. ברק אמור לדווח לשר המשפטים מה העלה הטיפול בשופטים המעכבים פסקי דין ומה הוא מתכנן לעשות במי שלא שיפר דרכיו.

בוכה מי שבוכה אחרון

הנזיפה הפומבית שקיבלה השבוע השופטת המחוזית שרה סירוטה מהנשיא אהרן ברק בשל דברים שאמרה בעניין בכיינותו של היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין ("אני תקווה כי התבטאויות מסוג זה לא יישנו"), היא מחווה של הנשיא אהרן ברק כלפי שר המשפטים יוסף לפיד. מלכתחילה לא התכוון ברק לבקש הסברים מסירוטה בגלל הדברים שאמרה על רובינשטיין.

גם בגלל שבמערכת המשפט מכירים את מזגה החם של סירוטה וחושבים שאפשר וצריך לחיות איתו וגם בגלל שברק הוא בוס רחום וחנון כלפי השופטים שתחתיו. וסירוטה, צריך לומר, באמת לא התכוונה שהדברים ייצאו לתקשורת.

היא דיברה בפורום מצומצם וסגור, לא היו עיתונאים בקהל, והיא לא חשבה שהדברים ייצאו החוצה. ברק התכוון להניח לה, למרות שקיבל פנייה מחברי כנסת זועמים.

אלא שאז נכנס שר המשפטים לתמונה, ודרישתו הפומבית לבירור עם השופטת לא הותירה לברק ברירה. ברק מוקיר תודה ללפיד על יחסו למערכת והוא בלע אפוא את הדרישה, כמו גם את העובדה שפנייתו של לפיד בעניין סירוטה הודלפה לתקשורת עוד לפני שהגיעה ללשכתו.

לפיד דיבר עם שמגר

בסוף השבוע שעבר, במהלך ארוע חברתי, נצפו שר המשפטים יוסף לפיד ונשיא בית המשפט העליון בדימוס, מאיר שמגר, בשיחה ערה בענייני היועץ המשפטי הבא לממשלה. שמגר, שלא רק עמד בראש הוועדה שקבעה את הכללים לפיהם עובדת ועדת בך אלא גם אימן את יורם טורבוביץ' בתקופת הסטאז', דיבר ודיבר ולפיד הקשיב והקשיב. מה הפנים כבוד השר? "השר רואה בטורבוביץ' מועמדו יותר מתמיד" נמסר מלשכת לפיד.