התגלה צדיק בסדום

"יצאת צדיק", ערוץ 2, יום שלישי, 20:30; "הראשון בבידור", ערוץ 2, יום שלישי, 21:10

אחרי שהוביל מלחמות בזק מוצלחות בתאונות הדרכים והתקפי הלב אפשר היה לחשוב שהמערכה של חיים הכט בכולבויניקים תהיה קטנה על מידותיו. אך האויב שהכט סימן לעצמו ב"יצאת צדיק" הוא לא איזה חשמלאי חמדן מפתח- תקווה, אלא אותה תכונה לאומית הגורמת לכל-כך הרבה בעלי מקצוע לשים את המצפון שלהם על רטט כשהם נתקלים בלקוחות פתאים: האנטי-פראייריות.

כדי לשרש את התופעה שאוטוטו נעשית סכנה אסטרטגית לביטחונה של המדינה, משנה הכט את המינוח המקובל. בעיניו חשמלאי שאינו גובה סכום מופקע על עבודתו הוא לא "פראייר", אלא "צדיק". כך, הוא מקווה, יוקל על חשמלאים אחרים לעמוד בפיתוי. לכאורה זו יוזמה מבורכת אשר ממנה יוצאים כולם ברווח: הטכנאים ההגונים זוכים לפרסום חינם, הצופים לומדים דבר או שניים על תיקונים (וגם לא יוצאים פראיירים בעצמם), והכט מקבל עוד פרס לתוכנית התעודה והתחקירים המצטיינת של השנה. אבל יש גם קורבן אילם בתוכנית, הצדיקות.

אם כל חשמלאי שמגלה פיוז מורד, מרים אותו, ומבקש בתמורה 120 ש"ח בלבד נחשב לצדיק אז כנראה שתרבות השקר היא הנורמה לא רק במשטרה, בצבא, ובפוליטיקה, אלא גם בסטנדרטים של חיים הכט. יוצא מכאן שכל איש מקצוע שלא מרמה בכוונה תחילה את לקוחותיו ראוי להילולה ודברי שבח. זה מעוות.

ולא שחסרים צדיקים אמיתיים במדינה, אחד מהם התגלה אמש ב"ראשון בבידור". לא האדון דודו טופז, אלא דווקא במאי התוכנית, שלמרות הפיתוי העצום שישב לנגד עיניו הורה לצלמים שבאולפן להתעכב כמה שפחות על הקומפוזציה הלא מחמיאה שהתהוותה לה אמש בין הגוף של שרון איילון לשמלתה, ולהתרכז בתחום הבטוח שבין האף לגומות החן. מן הראוי שהכט יפרסם את מספר הטלפון שלו, או לכל הפחות יעניק לו פטור לכל החיים מתאונות דרכים.