הארגז מתכוונת לרכוש את פעילותה של טכנופח

כך עולה מדו"ח הנאמן של טכנופח, שביקש להאריך את הקפאת ההליכים לצורך גיבוש הסדר נושים

חברת הארגז, בראשות אלוף (במיל`) חגי שלום, תרכוש את פעילותה של חברת טכנופח. כך עולה מדו"ח שהגיש רו"ח אלון פרדקין, הנאמן של טכנופח, לבית המשפט המחוזי בתל-אביב. פרידקין מבקש להורות על הארכת תקופת ההקפאה ב-9 ימים נוספים, לצורך גיבוש סופי של הסדר הנושים.

לדבריו, עקרונות הסדר הנושים גובשו כמעט במלואם, במסגרת הצעת הרכישה של חברת הארגז. מרבית הנושים הביעו את הסכמתם להצעת הסדר הנושים ולרכישת פעילות החברה על ידי הארגז.

עם זאת, עדיין לא גובש באופן סופי חלק מההסדר, בייחוד זה המתייחס לסוגיית תרומות בעלי העניין בחברה. הנאמן סבור, כי בפרק זמן קצר ניתן יהיה לגבש באופן סופי את ההסדר.

לדברי הנאמן, בכוונת הארגז להמשיך ולהפעיל את טכנופח כעסק חי במגמה לפתחה, ומרבית העובדים (95%) הצביעו בעד הצעתה של הארגז.

על פי הסדר הנושים, ישולם לנושה המובטח בנק לאומי 1.25 מיליון שקל, מתוך חוב של כ-4 מיליון שקל, לנושים מובטחים ישולם 40% מהחוב ולנושים בדין קדימה 75%-100% מהחוב. נושים רגילים יקבלו 20% מהחוב.

השופטת ורדה אלשיך האריכה את התקופה של צו הקפאת ההליכים עד ל-7 בינואר וציינה, כי אם הסדר הנושים לא יאושר החברה תקרוס ונושים רבים יצאו כשידיהם על ראשם, מבלי לקבל אפילו את אותו חלק שההסדר מציע להם.

לדברי השופטת, ראוי וטוב יהיה, כי אותו פסע המפריד בין אישור ההסדר לקריסת החברה יעורר את המשקיע ואת בנק לאומי לנסות ולגשר על הפער ביניהם.

(פש"ר 1366/03)