יו"ר דירק' דן הפקיד את כרטיס האשראי שניתן לו בידי מבקר הפנים רו"ח יהושע הזנפרץ

מאשר לבדוק את ההוצאות ולדווח לדירקטוריון; בשבוע שעבר שלל הדירקטוריון את סמכויותיו

יו"ר דירקטוריון חברת דן, יורם שרעבי, הפקיד את כרטיס האשראי של החברה בידי מבקר הפנים, רו"ח יהושע הזנפרץ. אתמול (א') קיים דירקטוריון דן ישיבה נוספת בעניינו של שרעבי בה אמורות לעלות לדיון הוצאותיו באמצעות כרטיס האשראי שהונפק לו ע"י החברה. המנכ"ל, יהודה בראון, אמור היה לדווח על הממצאים.

שרעבי החליט להפקיד את כרטיס האשראי לקראת הדיון הצפוי ובמטרה, לדבריו, להיאבק נגד הנסיונות להכפיש את שמו. במכתב שכתב למבקר הפנים שרעבי מציין, כי "אני רואה בנסיון לשלול ממני את השימוש בכרטיס האשראי משום ניסיון להכפיש את שמי וליצור רושם מוטעה כאילו פגעתי בטוהר המידות".

שרעבי מציין, כי הוא מאשר לרו"ח הזנפרץ לבדוק את ההוצאות שביצע באמצעות הכרטיס ולדווח על הממצאים לחברי הדירקטוריון.

שרעבי כותב, כי הוא בודק את האפשרויות המשפטיות לרבות תביעות אישיות נגד דירקטורים.

עו"ד כהן המייצג את שרעבי, אמר ל"גלובס", כי שרעבי בוחן את האפשרות לתבוע באופן אישי את הדירקטורים בשל החשש כי פעלו בניגוד לתקנון והפרו חובות כלפי החברה.

כזכור, בשבוע שעבר החליט דירקטוריון חברת דן לשלול את סמכויותיו של היו"ר שרעבי. באותה ישיבה החליט הדירקטוריון להדיח את ירוחם שרעבי, אחיו של יורם, המכהן כמנכ"ל חברת יונייטד טורס - החברה הבת של דן, ובנוסף להדיח את מזכיר החברה, רמי מנצורי.

שרעבי אמר בתגובה ל"גלובס", "ישנם חברי דירקטוריון שפועלים שלא בתום לב ולכן אני בודק את האפשרות לתבוע אותם. השקט יגיע רק לאחר הרישום של חברת דן ברשות לני"ע".

הבוקר קיים הדירקטוריון ישיבה נוספת בה אושרו פרוטוקולים ודו"חות כספיים.

תוכנית ההבראה נמשכת הנהלת דן מתעלמת מהנעשה בדירקטוריון והבוקר קיימה ישיבה שבסופה הוחלט להמשיך ולבצע את תוכנית ההבראה בדן.

מנכ"ל דן, יהודה בראון, אמר ל"גלובס": "התהליכים בדירקטוריון דן כפי שהשתקפו לאחרונה אינם מקרינים על פעילותה השוטפת של החברה. האירועים האחרונים בדירקטוריון הם הוכחה נוספת ליתרון המהלך בהפיכת דן מקואופרטיב לחברה. מהלך זה מאפשר ליצור הפרדה בין הנעשה בדירקטוריון לבין פעילות המנכ"ל וההנהלה".

בהודעה שפרסמה מועצת המנהלים נאמר כי דן הצליחה ב-2003 כמו ב-2002 לשמור על רווח תפעולי ועודף תזרימי מפעילות שוטפת של למעלה מ-100 מיליון שקל ועל רווח נקי של עשרות מיליוני שקלים.

בכירים בהנהלת דן ציינו, כי החלטת הדירקטוריון בעניינו של שרעבי הם על רקע מאבקי שליטה בין בעלי מניות ולא על רקע מחלוקת על תהליכים בחברה.